ארכיון | צילום: משטרת ישראל  תושבת נתניה חשודה בהברחת סם מסוג מתדון ארכיון | צילום: משטרת ישראל 

צעירה מנתניה נעצרה בחשד להברחת 5.5 קילו סם מסוג מתדון. עו"ד אבי אילון שיצג את החשודה "נאמר לה שהיא עושה מצווה, לוקחת לאדם תרופה"

ארכיון | צילום: משטרת ישראל 

צעירה, בת 25, תושבת נתניה נתפסה בנתב"ג לאחר שחזרה מצרפת עם 5.5 קילו סם מסוג מתדון. הצעירה טענה בחקירתה כי הבריחה את הסם עבור קרוב משפחתה שזקוק לו וכי המתדון בצרפת חזק וטוב יותר מהמתדון בארץ. קרוב משפחתה נעצר אף הוא בחשד שביקש מהצעירה את הסם.

עו"ד אבי אילון שיצג את השניים טען בבית משפט כי "הבחורה בת 25 נטולת כל עבר פלילי. אם היה מדובר בסם אחר כמו הירואין קוקאין או חשיש הייתי אומר שיכול להיות שהגרסה הזו מופרכת ולא מחזיקה מים. פה יש סם מתאדון ובמשך שנותיי בתיקי סמים לא נתקלתי ביבוא של מתאדון. מתאדון זו תרופה שמקבלים משתמשים בסמים/ נרקומנים...נאמר לה שהיא עושה מצווה, לוקחת לאדם תרופה" עוד טען עוד אילון "לגבי המשקל שתפסו- זה לא המשקל. זה לא דומה למשקל אפילו. ה-5 קילו זה המשקל עם הבקבוקים". 

השופטת זוהר דיבון כתבה בהחלטתה "אין מחלוקת על קיומו של חשד סביר כאשר החשודים מודים בעבירות המיוחסות להם".
"מדובר בעבירות המקיימות עילת מעצר של מסוכנות והמעורבים בהם, דינם להעצר. עם זאת, סבורני כי מדובר במקרה חריג באופיו ובנסובתיו"  והחליטה לשחרר את שני החשודים למעצר בית בפיקוח משפחתי.  

חדשות מקומיות - תושבת נתניה חשודה בהברחת סם מסוג מתדון
עו"ד אילון בירך על ההחלטה ואמר לנתניה נט "בית המשפט קיבל למעשה את גרסת החשודה כי הסם היה עבור מי שקיבל אותו במרשם לטיפול במחלה קשה ממנה הוא סובל, למרות הכמות העצומה, ובאופן חריג הורה על שחרורה, המשטרה לא הסכימה עם החלטת השחרור ובו ביום הגישה ערר לבית המשפט המחוזי, אשר אף הוא דחה את הערר והורה על שחרורה של החשודה".