השר חילי טרופר, יקי אנוך ושי אברהמי  218 מיליון שקלים לשדרוג מכון וינגייט השר חילי טרופר, יקי אנוך ושי אברהמי 

הושק פרויקט פיתוח עתידני במכון וינגייט בסכום של 218 מיליון שקל. שר התרבות והספורט חילי טרופר "בשורה גדולה לכל מי שהספורט הוא דרך חיים עבורו

השר חילי טרופר, יקי אנוך ושי אברהמי 

ביום רביעי הושק במכון וינגייט פרויקט שדרוג מתקנים ותשתיות כחלק מפרויקט האצת הצמיחה במשק. במסגרת הפרויקט ייבנה בניין עתידני ורב תכליתי שישמש משכן לאומי עבור נבחרות ישראל השונות.

במסגרת הפרויקט אישר השר טרופר תקציב של 56 מיליון שקלים לשדרוג מתקנים קיימים והקמת מתקני בית לאומי לאיגודי אתלטיקה, טניס, שחייה, התעמלות, ג'ודו, כדורעף חופים וטיפוס.
מנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי הציג הדמיות ומיזמים שיבוצעו במסגרת הפרויקט שיהווה שדרוג משמעותי למכון וינגייט ומיצובו כמשכן ספורט בסטנדרטים בינלאומיים.

כל עבודות צפויות להסתיים בדצמבר 2021.

חלוקת התקציב

אצטדיון האתלטיקה יזכה לשדרוג משמעותי בסכום של 12 מיליון שקלים והוא יהווה בית לאומי לנבחרות האתלטיקה. השדרוג יכלול גם שיפוץ מסלול ריצה, בורות ומשטחי קפיצה, משטחי הטלה, שדרוג התאורה, והטריבונות.

יוקם במכון מתקן טניס לאומי עבור נבחרות הטניס שיכלול 8 מגרשים, בינהם 2 מחימר. 2 מגרשים יזכו לקירוי בעלות של 8 מיליון שקלים.

הבריכה האולימפית שהוקמה בשנת 1971 תעבור שיפוץ נרחב ותותאם לאימוני נבחרות הכדורמים, שחייה צורנית ושחייה בעלות של 8 מיליון שקלים.

איגוד ההתעמלות יזכה להרחבת שטחי אימון בעלות של 3.3 מיליון שקלים.
באולם נבחרת הג'ודו גברים יוחלפו מערכות מיזוג בעלות של 250 אלף שקלים.
יוקם מתקן אימונים לאומי לנבחרת כדורעף חופים עם 5 זירות משחק בעלות של 2.2 מיליון שקלים.
יוקם קיר אימון לענף טיפוס בולדרינג המתפתח בישראל שיבנה לנבחרת ישראל בעלות של 800 אלף שקלים.
במסגרת הפרויקט יבוצע שדרוג לנושאי בטיחות ונגישות בקמפוס הישן של המכון בהיקף של 12 מיליון שקלים. 

שר התרבות והספורט חילי טרופר:"בתקופה מאתגרת זו אנחנו מביאים בשורה גדולה לכל מי שהספורט הוא דרך חיים עבורו. ההשקעה והפיכתו של המכון למתקדם וחדשני תעניק מענה רחב והוא יהווה בית ברמה הגבוהה ביותר שזקוק לו הספורטאי, כפי שקיים בעולם. חשיבות הפרויקט היא עצומה ואני רוצה להודות לכל האנשים שלקחו חלק, למנכ"ל משרדי רז פרויליך ולאנשי מכון וינגייט."

מנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי: "אני מברך את שר התרבות והספורט חילי טרופר על החלטתו להקצות תקציבים אדירים בהיקפם להשקעה ופיתוח של מכון וינגייט המכון הלאומי למצוינות בספורט דווקא בעת הזו. זהו צעד ענק לספורט ההישגי בישראל וציון דרך היסטורי בהתפתחותו של המכון שעבר לבעלות המדינה לפני שנתיים וחצי. ספורטאי ההישג של ישראל ראויים למתקני אימון איכותיים כמו עמיתיהם מרחבי העולם עימם הם מתחרים. הפרויקטים הללו יביאו להרחבת המכון והגדלת היקפי הפעילות של ספורטאים מהארץ והעולם שיבואו למכון וינגייט למחנות אימון וייהנו מהתנאים המצוינים שיש לנו ולישראל להציע. ההודעה משמחת שבעתיים על רקע הישגיהם הנפלאים של ספורטאים המתאמנים בדרך קבע במכון".

יו"ר המועצה הלאומית לספורט הנכנס, אריק פינטו: "כשחילי פנה אלי, שאלתי אותו שאלה אחת - האם אפשר להשפיע. מיד ענה לי שכן. בעיניי, ספורט מעניק לכל ילד וילדה את הזכות לחלום ולהגשים ואף יותר מזה הוא מגביר עוזר לחוסנה הלאומי של המדינה. אני אשמח לתרום מהנסיון שלי לגיבוש אסטרטגיה ותכנון ארוך טווח".

מנכ"ל משרד התרבות והספורט, רז פרוייליך: "אני גאה על כך שהצלחנו בזמן קצר להביא לבשורה גדולה מעין זו. מכון וינגייט יהפוך לביתם של כלל הספורטאים והספורטאיות בישראל, המתקן הרב תכליתי יכשיר את מכון וינגייט לשמש כבית לאומי לספורט בישראל ויספק מעטפת וכלי לעבודה מקצועית על מנת לממש את הפוטנציאל של כל ספורטאי לקצור השיגים והצלחות. גם אם לא אנחנו נגזור את הסרט, חשוב היה לנו לבסס את התשתית לספורט הישראלי.

עוד נכחו באירוע: יו"ר המכון יקי אנוך, ראש מנהל הספורט עופר בוסתן, מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג, יושבי ראש איגודי האתלטיקה, הטניס והכדורעף. והספורטאים יעקב טומרקין ואלכס חזנוב.