תוכנית: מילוסלבסקי אדריכלים  אושרה תוכנית להקמת שכונה חדשה בנתניה תוכנית: מילוסלבסקי אדריכלים 

אושרה תוכנית להקמת שכונת חדשה בנתניה - שכונת חבצלת הכוללת 3300 דירות, מוסדות ציבור, שטחים ציבוריים ועוד

תוכנית: מילוסלבסקי אדריכלים 

הועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה היום (ראשון) תכנית של רשות מקרקעי ישראל להקמת שכונת חבצלת בנתניה. התוכנית כוללת 3300 דירות, מתכם 500 דירות לדיור מוגן, 60,000 מ"ר תעסוקה, מבנים ומוסדות ציבור, שטחים פתוחים, מתקנים הנדסיים ומרכז תחבורה.
בתכנית מבנים בגובה של עד 9 קומות ומגדלי מגורים בגובה 15-22 קןמות בעלי חזית מסחרית, דיור מוגן ואזורי תעסוקה.
התוכנית תוכננה על ידי מילוסלבסקי אדריכלים. האדריכל גיא מילוסלבסקי מסביר כי התוכנית מאזנת בין הצורך להוסיף דירות חדשות בבניה עירונית רוויה בצפון נתניה, הצורך להרחיב את היישובים בעמק חפר, ולצד זה – שמירה על השטחים הפתוחים, הגן הלאומי ורצועת החוף.

תכנון השכונה

צפונית לנתניה, מתוכנן כביש שיתחיל מהמחלף שייבנה על כביש 2, מתוכננת דרך עירונית שתשלב מסחר, מגורים, תעסוקה ודיור מוגן ובשולי השכונה בינוי מרקמי בגובה של עד 9 קומות.
התכנית שמה דגש על יצירת חיי קהילה וכוללת פיתוח שבילי אופניים לשמירה על איכות החיים של התושבים, ותכנון דיור מוגן כחלק מהשכונה, על מנת לשמר את הקשישים כחלק מהקהילה.

הרחבת יישובי עמק חפר

התוכנית מרחיבה שלושה ישובים במועצה האזורית עמק חפר בזכות תוספת דירות לחבצלת השרון, צוקי ים ושושנת העמקים, בצפיפויות הנעות בין 4.5 יח"ד לדונם נטו ל- 14 יח"ד לדונם נטו בשטחי המועצה האזורית עמק חפר.

תמהיל יחידות הדיור בנוי מבתים צמודי קרקע ודירות בבניה רוויה מרקמית בגובה 4-5 קומות. יחידות דיור אלו מתווספות לסך כל יחידות הדיור המאושרות ביישובים. התכנון מוסיף 72 יחידות דיור לחבצלת השרון (הרחבה צפונית), 165 יחידות דיור לצוקי ים ו- 112 יחידות דיור לשושנת העמקים.

התכנית מתבססת על ציר תנועה הנקרא כביש חבצלת, אך מסיטה אותו צפונה במטרה להשלים את הרקמה הבנויה בנתניה בצורה מיטבית ולהרחיק את הכביש ממושב אביחיל. זאת בנוסף להרחבת מחלף חבצלת כדי לאפשר את היקפי הבינוי במרחב.

התוכנית מייצרת, מצפון לשכונה החדשה, רצועת שטחים חקלאים שמטרתן לשמור על פרוזדור אקולוגי היוצר רצף שטחים פתוחים בין הגן הלאומי אביחיל במזרח לרצועת החוף במערב, בין היתר על ידי שינוי יעוד משטחי מגורים לשטחים פתוחים וריכוז הבינוי בבנייה רוויה בצמוד לישוב הקיים.