הפגנה מול ביתה של ראש מח"ש "לא יכול להיות שילד בן 16 נהרג סתם" הפגנה מול ביתה של ראש מח"ש

ההפגנות ברחבי הארץ נמשכות כמחאה על מותו של אהוביה סנדק בן ה-16. חלקן נערכו בנתניה מול ביתה של ראש מח"ש, קרן בר מנחם. הרב ינקוש שטרן, שנטל חלק בהפגנות: "אפליה כלפי ציבור מסוים. צריך ועדת חקירה" 

הפגנות מול ביתה של ראש מח"ש

פרשת מותו של הנער אהוביה סנדק רחוקה מלרדת מסדר היום. הפגנות רבות בכל רחבי הארץ נערכו לאחרונה כמחאה על התנהלות המשטרה באירוע וכן דרישה למנות ועדת חקירה חיצונית שתחקור את נסיבות המוות. אותן הפגנות הגיעו גם לנתניה ובשבועיים האחרונים הפגינו עשרות מול ביתה של ראש מח"ש ותושבת העיר, קרן בר מנחם.

הרב ינקוש שטרן, תושב קריית השרון, נטל חלק בשתי ההפגנות שנערכו בנתניה. "מדובר בנושא חשוב מאוד והחלטתי להגיע", הוא אומר בשיחה עם "נתניה נט". "היה פה אירוע חמור וצריך לחקור בדיוק מה קרה שם. קראתי את הפוסט של השוטר שטען שהרכב זיגזג ולכן קיבל מכה והתהפך, אבל יש יותר מדי סיפורים מסביב ולא ייתכן שהמשטרה תחקור את עצמה".

כזכור, האירוע המצער התרחש לפני כחודש, ב-21 בדצמבר, סמוך להתנחלות כוכב השחר בבנימין. חמישה צעירים מנוער הגבעות נחשדו ביידוי אבנים לעבר פלסטינים. בלשי משטרה רדפו אחר מכוניתם, ובמהלך המרדף אירעה התנגשות בין רכביהם של השוטרים והנמלטים. כתוצאה מכך התהפך רכבם של הנערים ואהוביה סנדק בן ה-16 נהרג. ארבעת חבריו שהיו ברכב נפצעו באורח קל עד בינוני.

יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה שמתקיימות הפגנות מול ביתה של ראש מח"ש. לאחרונה הפגינו עשרות תושבי העיר במחאה על מותו של סלומון טקה בן ה-18, שנהרג מקליע שירה קצין משטרה, ניתז מהקרקע ופגע בליבו.

"כל הזמן שומעים על מקרים כאלה. נראה שיש יחס של איפה ואיפה, אפליה כלפי ציבור מסוים ואנשים מסוימים שהחליטו להפוך אותם לאויבי העם", מוסיף שטרן, שמתכוון להמשיך ולמחות במידה ויתקיימו הפגנות נוספות בעיר. "לא יכול להיות שילד בן 16 נהרג סתם. אני מקווה מאוד שתמונה ועדת חקירה חיצונית, כי זה דבר שחייבים לבדוק".