הרצל אליהו  "אני חסר אונים ואין לי אף אחד" הרצל אליהו 

הרצל אליהו בן ה-64, נכה סיעודי בשיעור 100%, מתגורר למעלה משנה ברכב הנכים שלו. לטענתו, במעון הנכים בנתניה לא מאפשרים לו לשוב לחדר בו התגורר למעלה מ-25 שנה. "אמרו לי שהחדר לא ראוי למגורים, עושים לי דווקא", הוא אומר. משרד העבודה והרווחה: "המעון עבר שיפוץ כללי שלאחריו הועברו הדיירים, ובהם גם הפונה, לחדרים חדשים העונים על צרכיהם" 

הרצל אליהו 

אם תשאלו מה לאחל להרצל אליהו, הוא יאמר לכם מיד שכל רצונו לשוב לחדרו במעון הנכים ברחוב הנביאים בנתניה, בו התגורר עם אשתו במשך למעלה מ-25 שנים. אלא שלטענתו, במעון מסרבים לבקשתו ומעוניינים להעבירו לחדר שלא מותאם לצרכיו. במצב העניינים הנוכחי, כבר למעלה משנה הוא נאלץ להתגורר ברכב הנכים שלו. "את צרכיי אני עושה בחוץ על המדרכה, קר לי בלילה ובמהלך היום אני נשרף מחום. מדי פעם אנשים דואגים לי לאוכל או מאפשרים לי להתקלח בבתיהם", הוא אומר בעצב בשיחה עם "נתניה נט".

לדברי אליהו, נכה סיעודי בשיעור 100%, התגורר תחילה במחלקה הסיעודית במעון ולאחר נישואיו עבר להתגורר עם אשתו בקומת החדרים הפרטיים שבו. לפני כארבע שנים נפטרה האישה, והרצל קיבל אישור להמשיך להתגורר בחדר. הבעיות התחילו, כך לטענתו, כאשר ביקש לצאת לבדיקת עיניים במהלך תקופת הקורונה ונתקל בסירוב. הוא יצא בכל זאת, ומספר שכאשר רצה לשוב לחדרו הדבר לא אושר. "עושים לי דווקא. בחדר הקודם הייתי עצמאי, יכולתי לצאת ולחזור מבלי להפריע לאף אחד, אבל החדש לא מתאים לי ויגביל אותי מאוד, אבל לא מוכנים לשמוע אותי".

הרצל מספר כי בשנה האחרונה ניסו חברים להעלות לתודעה את סיפורו ברשתות החברתיות ואף הוא ניסה לפנות בעצמו למשרד העבודה והרווחה כדי לפתור את הסוגיה, ללא הועיל. "אני חסר אונים, נותרתי ללא משפחה ואין לי אף אחד, אני סומך רק על השם יתברך", הוא מסכם בעצב. "אני כבר לא צעיר, ולזרוק באוטו בן אדם סיעודי 100% זה עוול. כל מה שאני רוצה זה לחזור לחדר שלי, אבל אין שום פתרון באופק. כלום לא זז וכנראה שאין לי ברירה אלא להפגין ולחסום כבישים. במעון יש צוות ואחיות, אבל כאשר אני ישן באוטו, אם יקרה לי משהו חס וחלילה, לא אוכל להזעיק עזרה. זו סכנת חיים לכל דבר ואני סובל בכל יום שעובר. הם טוענים שהחדר לא ראוי למגורים. יותר מ-25 שנה חייתי שם, אז מה קרה פתאום? חיי אינם חיים".

ממשרד העבודה והרווחה נמסר בתגובה: "מערך המעונות הממשלתיים משרת דיירים עם מוגבלות או נכות כשטובתם, איכות חייהם ושמירה על בריאותם עומדת לנגד עיננו. המעון עבר שיפוץ כללי שלאחריו הועברו הדיירים, ובהם גם הפונה, לחדרים חדשים העונים על צרכיהם. האזור הישן במבנה שבו התגורר הדייר בעבר, אינו כשיר עוד לשמש למגורים. במהלך השנה האחרונה ערך צוות המעון שיחות עם הדייר שבהן והוסבר לו ברגישות הצורך שבמעבר לחדרו החדש. לא נוכל לאפשר המשך מגורים בקומה לא מאוכלסת, ללא נוכחות אנשי צוות ובתנאים לא בטיחותיים. צוות המעון עומד בכל עת לרשותו של הדייר והמעבר יעשה בליווי ובתמיכה. לצד המגורים במעון נכים, משרד העבודה והרווחה מציע גם פתרונות נוספים בקהילה עבור אנשים עם מוגבלות ולאחרונה מחק בית המשפט את העתירה שהוגשה והפנה את העותר למיצוי ההליכים באמצעות המחלקה לשירותים חברתיים במקום מגוריו שתוכל לסייע במציאת פתרון, אם יחפוץ בכך".