צילום מתוך קבוצת הווטס אפ נחשפה קבוצה שתכננה לחבל במצעד הגאווה בנתניה צילום מתוך קבוצת הווטס אפ

בהודעות מוקלטות בקבוצת הוואטסאפ נשמעים בבירור הדוברים דנים במודעות תועבה ומחירי גז פלפל, ובהמשך העלו תמונה של סכין חדה נשלפת והודיעו כי יגיעו למצעד עם שוקר ואגרופן

צילום מתוך קבוצת הווטס אפ

ניסיונות חמורים לפגיעה ממשית במשתתפי מצעד הגאווה בנתניה, נחשפו השבוע בקבוצת וואטסאפ בשם "מפריעים למצעד הטומאה". ההתכתבויות וההודעות הקוליות המוקלטות בין חברי הקבוצה, לא מותירות מקום לספק באשר לכוונותיהם לחבל במצעד שייערך ביום שישי הקרוב.

בין השאר נשמעים הדוברים מבררים מחירים של גז פלפל, מתלבטים מה יקרה במידה והעניינים יגררו לאלימות מול אנשי החוק ובהמשך הודיעו שיפגינו נגד הצועדים ויגיעו למקום עם אגרופן ושוקר חשמלי. בנוסף, עלתה לקבוצה תמונה מפחידה של סכין נשלפת, זאת לצד קללות חריפות כנגד קהילת הלהט"ב, ומסרים חשוכים דוגמת 'מצעד הבהמות', 'נמחה נגד עמלק' ו'מחלה מתפשטת' בהתייחס לצועדים.

סגנית ראש העיר, טלי מולנר, הגישה תלונה במשטרה ומיהרה להעביר לידיה את החומרים שנחשפו בקבוצת הוואטסאפ. "זה מזעזע וראוי לכל גינוי. אני מנחשת שזו חבורה של עבריינים-פורעים שכנראה חברים של אותם עבריינים שצבעו את שלטי הפרסום וקראו למותם של משתתפי מצעד הגאווה", אמרה מולנר. "מיד העברתי את הסרטונים למשטרה, יש שם מספרי טלפון ואני מאוד מקווה שהמשטרה עשתה את עבודתה כראוי והגיעה לאותם אנשים שמאיימים גם עכשיו בוואטסאפ לפגוע פיזית במשתתפי המצעד. אני מאוד מקווה שהמעשים האלה לא יבואו לידי ביטוי ביום שישי. תהיה אבטחה מאוד גדולה והמצעד הזה יתקיים. אף התכתבות או השחתה לא תעצור את המצעד, להפך. הפעולות האלה רק גורמות לנו להבין שהעיר צריכה לצאת באמירה שלא משתמעת לשתי פנים – העיר שוויונית ושייכת לכולם. כמובן שיש להימנע מכל סוג של אלימות".

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל אמונה על ביטחון הציבור ועל שלומו. המשטרה פועלת לאפשר לכל אדם לממש את זכותו למחאה כמו גם לאפשר את חופש הביטוי. במסגרת הדברים הללו, משטרת ישראל מקיימת הערכת מצב ובהתאם נערכת בכוחות גדולים על מנת לאפשר את קיום מצעד הגאווה בנתניה. משטרת ישראל תאבטח את משתתפי המצעד ותאפשר את קיומו בצורה בטוחה ותוך מינימום פגיעה במרקם החיים".