בית חולים לניאדו המטופלים במחלקת קורונה בבית חולים לניאדו מרוצים בית חולים לניאדו

סקר משרד הבריאות: שביעות הרצון של המטופלים במחלקת קורונה בבית חולים לניאדו גבוהה בעשרות אחוזים מהממוצע הארצי  

מחלקת קורונה בבית חולים לניאדו 

סקר חדש של משרד הבריאות, שתוצאותיו נשלחו לבתי החולים מלמד כי שביעות הרצון של המטופלים במחלקת קורונה בבי"ח לניאדו – גבוהה בעשרות אחוזים מהממוצע הארצי. הסקר, בחן מספר רב של פרמטרים וביניהם : דרכי התקשורת עם הצוות הרפואי והסיעודי, כמות הביקורים של בני המשפחה בתוך המחלקה, האוכל שהוגש למטופלים, שביעות רצון מהטיפול הרפואי והסיעודי וכן מדד שנקרא שביעות רצון כללית. הסקר בחן את מידת שביעות הרצון בקרב מגוון רחב של מטופלים, בעלי מאפיינים דמוגרפיים וסוציאליים שונים וכן עם מאפיינים קליניים שונים.

• ממוצע שביעות הרצון הלאומי במדד שנקרא שביעות רצון כללית (במידה רבה מאד) עומד על 38% בעוד שבקרב המטופלים בלניאדו מדובר על 86%
• ממוצע שביעות הרצון הלאומי במדד שבחן את הסיוע של הצוות להפיג את תחושת הבדידות (במידה רבה מאד) עומד על 38%, הנתון בלניאדו הינו 88%
• כך גם בנושא התנאים הפיזיים שהוצעו למטופלים במחלקה, הממוצע הלאומי עומד על שביעות רצון (במידה רבה מאד) של 40%, בלניאדו הנתון גבוה יותר מפי 2 – 90% של שביעות רצון
• מדדים שבחנו את שביעות הרצון מהטיפול עצמו של הצוות הרפואי והסיעודי מעלים תמונה דומה : ממוצע שביעות הרצון הלאומי מהטיפול של הצוות הרפואי (במידה רבה מאד) עומד על 58% , בלניאדו שביעות הרצון (במידה רבה מאד) גבוהה מאד ועומדת על 93%. כך גם אם בוחנים את שביעות הרצון מהצוות הסיעודי. הממוצע הלאומי של שביעות הרצון (במידה רבה מאד) מצוות הסיעוד עומד על 60%, בלניאדו הנתון הינו 95%.

גם במדדים נוספים מצטיירת תמונה , בה שביעות הרצון של המטופלים במחלקת קורונה בבי"ח לניאדו , מביעים שביעות רצון גבוהה במיוחד מהטיפול הקליני והסיעוד שניתן להם, וכן מהמעטפת הלוגיסטית והתמיכה הנפשית לה נזקקו במהלך השהות במחלקה.

פרופ' צבי שמעוני, המנהל הרפואי בבי"ח לניאדו ציין כי "הנתונים הגבוהים של שביעות הרצון של המטופלים ובני המשפחה הם חשובים מאד, ומגשימים הלכה למעשה את חזונו של מייסד לניאדו, האדמו"ר מצאנז זצ"ל שראה בהענקת מעטפת הוליסטית שלמה למטופל ובני המשפחה, חלק אינטגרלי מהטיפול הקליני"
מר נדב חן, מנכ"ל לניאדו בירך את כלל הצוותים שעבד במחלקות הקורונה במהלך שנת 2020 ואמר "אותי הסקר הזה לא מפתיע ! כמי שראה בעינים את המסירות יוצאת הדופן שלכם, את המקצוענות והאמפתיה שהפגנתם לאורך החודשים הארוכים, הייתי בטוח כי תנתן לכך גם גושפנקא רשמית של גורמי המקצוע במשרד הבריאות. אני מקווה שלא תאלצו לעמוד שוב במבחן כה מורכב בעתיד, אך אני בטוח כי אם תעמדו במבחן הזה שוב – תעמדו בו בגבורה ! "