ועד ההורים העירוני מקיים לא מעט התייעצויות בנושא, אך ממתין תחילה לעמדתן של המדינה ומשרד החינוך. רבים מעדיפים לוותר על ימי הלימודים הספורים בספטמבר כדי לחגוג את החגים בחיק המשפחה

צילום: נתניה נט 

גל הקורונה הנוסף המאיים להתפרץ במקביל לעלייה החדה בתחלואה שם בסימן שאלה גדול מאוד את סוגיית פתיחת שנת הלימודים במועדה המקורי – 1 בספטמבר. קבוצת הוואטסאפ של ועד ההורים העירוני בנתניה ערה מאוד בימים אלה, והנושא נמצא כל הזמן ברקע, זאת לצד המשך עבודה אינטנסיבית בשוטף – הן בענייני שיפוצים של מוסדות החינוך והן בטיפול במערך ההסעות.
במקביל לחששות לקראת פתיחת השנה מצד ההורים, קיים גם חשש אחר, הנוגע למצב בו השנה דווקא כן תיפתח במועד. כעת מבינים כולם שההשלכות עלולות להיות הידבקויות רבות ובשל כך מניעה של מפגשים משפחתיים בחגים, בדומה לשנה שעברה.
"אנחנו מתעדכנים בכל יום על כמות החולים ובאיזה צבע העיר, וממתינים לראות מהי העמדה של המדינה ומשרד החינוך בנושא פתיחת שנת הלימודים. רק לאחר מכן נקבל החלטה ברמה העירונית בשיתוף הרשות", מעדכן יו"ר ועד ההורים העירוני, שי בראון. "חשוב להבין שאחרי זמן רב כל כך שהילדים שהו בבית, כל יום בבית הספר משמעותי מאוד עבורם. צריך להתקרב למועד ולקבל החלטה בזמן הנכון עבור הילדים".
התלבטות קריטית בסוגיה קשורה לכך שבשל החגים הרבים, בחודש ספטמבר אמורים להתקיים שישה וחצי ימי לימודים בלבד. דחייה בהיקף מצומצם יחסית, כך על פי הלך הרוח בקרב הורים רבים, תסייע למניעת הדבקה המונית.
"עמדתי היא שאפשר לוותר על ימי לימודים ספורים בספטמבר למען שמירה על בריאות הילדים, לחגוג את החגים בחיק המשפחה ולפתוח באוקטובר את השנה בצורה מסודרת", אומר בראון. "מצד שני, מאכזב מאוד שהילדים שעולים לכתה א' או מגיעים למוסדות חדשים – חטיבה או תיכון – לא יחוו את ההתחלות החדשות כמו שצריך. כך או אחרת, הנושא יצבור תאוצה לקראת המחצית השנייה של אוגוסט, ובינתיים כולנו מקווים מאוד שכמה שיותר בני נוער יתחסנו בהקדם, כדי לאפשר לשנת הלימודים הבאה להתנהל כסדרה".