חרף כוונת הממשלה לפתוח את שנת הלימודים בזמן, משיחות בין חברי הוועד העירוני עולה החשש שמוסדות יסגרו מיד לאחר שיפתחו וההדבקה תעלה. המגמה: להשאיר את הילדים בבית לפחות עד אחרי ראש השנה

צילום | ארכיון 

ימים ספורים לפתיחת שנת הלימודים, והסוגיה הבוערת מכולן היא האם היא תיפתח כסדרה בעקבות העלייה החדה בתחלואה. בנתניה, שרק לאחרונה דורגה בצמרת הערים האדומות בישראל, ממתינים במתח להחלטת הממשלה ומשרד החינוך בנושא, כאשר מסתמן כי בכוונת המדינה להורות על פתיחת הלימודים כסדרם.
אלא שבמקביל מתקיימות שיחות תכופות בנושא בקרב ועד ההורים העירוני בעיר, ועולה מהן כי הורים רבים לא מתכוונים לשלוח את ילדיהם ללימודים בכל מקרה, זאת לפחות עד לאחר ראש השנה שייערך השנה ב-6 בספטמבר, מחשש להדבקה, סגירת מוסדות לימוד וכמובן החשש הגדול מכולם – איסור על קיום חגי תשרי בחיק המשפחה.
"הרבה מאוד הורים בנתניה וברחבי הארץ בכלל, רוצים לשלוח את הילדים ללימודים רק לאחר ראש השנה, כדי לא לפגוע באווירת החג במידה וחלילה ייכנסו לבידוד", אישר יו"ר ועד ההורים העירוני, שי בראון, בשיחה עם "נתניה נט". "כולנו ממתינים להחלטה סופית של משרד החינוך כדי לשקול את צעדינו".
"בניגוד לשנה שעברה, אנחנו מאוד רוצים שהילדים יחגגו את החג עם הסבים והסבתות שלהם", מוסיפה אם לשלושה תושבת העיר. "נכון שכולם רוצים לחזור ללמוד, אבל נתניה אדומה ואין לנו כוח לעוד בידודים. לכן אנחנו לחוצים ומבקשים מהממשלה וממשרד החינוך לשקול שוב האם נכון לפתוח את השנה במועד ולהסתכן בעלייה בתחלואה בשביל שישה ימי לימודים".