הפגנה מול ביתה של ראש העיר  קראוונים הוצבו בפארק השלולית - תושבי גלי ים הפגינו במחאה הפגנה מול ביתה של ראש העיר 

מתחם קראוונים הוקם ללא התרעה מוקדמת על שטח ירוק בשכונה בטענה שהוא מיועד לשמש ככיתות לימוד. כ-15 תושבים הפגינו בתגובה נגד ראש העיר: "חושבת שהיא יכולה לעשות מה שהיא רוצה מתי שבא לה. לא נוותר" 

הפגנה מול יתה של ראש העיר 

תושבי השכונות הסמוכות גלי ים ונווה עוז לא הבינו מאיפה זה בא להם. לטענתם, ביום בהיר הגיעו משאיות ללב השכונה והקימו מתחם בן שמונה קראוונים סמוך לפארק השלולית, זאת על חשבון ריאה ירוקה בעיר. בתגובה הפגינו אמש (רביעי) כ-15 מהם כנגד ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר.

"מדובר על שטח ארעי שאמור להיות ציבורי, ולמעשה הדבר דורש הגשת תכנית של הוועדה המקומית ואישור של הוועדה המחוזית. כל זה לא קרה, ובהיעדר היתר זו פלישה לשטח ציבורי והריסת הגינה שלנו", אומרת תושבת שכונת גלי ים, גלית קדשאב. "אנחנו נחשבים לאזור א' ומשלמים כ-2,000 שקלים ארנונה. אי אפשר לבוא ולהציב מבנה מכוער ולא בטיחותי מול הפנים שלנו בלי אפשרות להתנגד. זה הורס שטח ירוק, פוגע בנראות של השכונה, ובעיקר פוגע באמונה שלנו בראש העיר".

בפוסט שפרסמה מוקדם יותר, הוסיפה קדשאב בין השאר כי "תוך לחץ לפתוח "כיתות" לימוד מאולתרות שלא לצורכי השכונה, הגיעו משאיות עמוסות ציוד וקראוונים. תוך דקות ספורות שיטחו שטח דשא ירוק - שלא היה מיועד כשטח חום לבנייה ציבורית - דשא שעליו ילדי השכונה שיחקו וחגגו ימי הולדת, פרסו חצץ והעמידו קרוונים. כל זה ללא שום היתר בנייה, ללא פיקוח ומחר הולכים לאכלס כיתות ללא אישורי בטיחות, ללא תשתיות מתאימות". את הפוסט חתמה במסר ברור: "תושבי העיר נתניה, העיר שייכת לנו, לא לאינטרסים של פוליטיקאים".

"עצוב שהעירייה מנסה לעשות קומבינה. הם ניסו בדורה, אבל התושבים התנגדו והצליחו לקפל אותם. עכשיו אמורים ללמוד אצלנו 150-200 תלמידים", מסכמת קדשאב בעצב. "למה ילדים צריכים ללמוד בתנאים כאלה ועוד בקורונה? זה לא צורה ללמד ולא ללמוד. ראש העיר חושבת שהיא יכולה לעשות מה שהיא רוצה מתי שבא לה, אבל נמשיך להילחם ולא נוותר".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "הטענות בעניין תמוהות. בית הספר לא הוקם השנה והוא פועל במקום כבר משנת הלימודים הקודמת. לאור הגידול באוכלוסיית התלמידים והצורך לתת להם מענה - נוספו לבית הספר שני מבנים יבילים, והמבנים הועברו בסמיכות לשטח חום עירוני בהתאם לייעוד הקרקע. בכל מקרה מעולם לא הייתה שם גינה והטענה בעניין אינה נכונה. מערכת החינוך בנתניה תמשיך לפעול ברציפות ובהתמדה, כדי להיענות לצורכי החינוך של כלל ילדי נתניה".