צילום: ארכיון השקת מבצע חיסוני שפעת בצל חשש מעליה בתחלואה צילום: ארכיון

מבצע חיסוני שפעת יוצא לדרך במטרה להפחית את התחלואה, שצפויה להיות גבוהה יותר השנה 

צילום | ארכיון 

מבצע חיסוני שפעת יפתח ביום ראשון במאוחדת, ויתקיים במקביל למתן חיסוני קורונה לכל אוכלוסיות היעד, כל זאת במטרה לחסן בראש ובראשונה את האוכלוסיות בסיכון ולספק להן הגנה ממחלת השפעת ומסיבוכיה. מאוחדת רכשה 350,000 חיסוני שפעת נגד 4 זנים המיועדים לאוכלוסיות היעד: גילאי 65+, חולים כרוניים, נשים הרות, תינוקות וילדים מגיל חצי שנה ועד גיל 12. מאוחדת היא הקופה היחידה שתספק למבוטחיה גם חיסוני High Dose, שנמצאו על פי מחקרים כיעילים יותר בעד 24% לגילאי 65+, זאת במקביל לחיסונים נגד 4 זנים, לרבות חיסונים הניתנים בתרסיס המתאימים לגילאי 2-49.

לדבריו של סמנכ"ל רפואה במאוחדת ד"ר דוד מוסינזון השנה חשוב במיוחד להתחסן נגד שפעת ממספר סיבות, "במהלך הקיץ הנוכחי הייתה עלייה חריגה ובלתי צפויה בזיהומים נשימתיים שמאפיינים בדרך כלל את חודשי החורף", מסביר ד"ר מוסינזון, "התוצאה הייתה עומס משמעותי על מערכת הבריאות שאנחנו בדרך כלל לא רואים בחודשי הקיץ ותופעה זו דווחה גם ברחבי העולם".
"המרכז לבקרת מחלות זיהומיות בארה"ב (CDC) צופה שלאור ההקלה בהגבלות וחידוש הטיסות הבינלאומיות תהיה השנה עליה בשיעור התחלואה בשפעת. שני ניתוחים ראשוניים חדשים השתמשו במודל מתמטי כדי לחזות את עונת השפעת הנוכחית ומצאו שצפויים להיות בארה"ב 20% יותר מקרי שפעת מהרגיל", מוסיף ד"ר מוסינזון, "כשמשלבים נתון זה עם מגפת הקורונה, זה עלול להוביל לעומס בעייתי מאוד על מערכת הבריאות".
לדבריה של מלי קושא, אחות ראשית ומנהלת אגף סיעוד המובילה את מבצע החיסונים במאוחדת, "הריחוק החברתי והמסכות גרמו לכך שעונת השפעת בשנה שעברה כמעט ולא הייתה נוכחת בחיינו, והפעם האחרונה שהיה שיעור כל כך נמוך של תחלואה היה בשנת 1988. לצערנו, השפעת אמורה לחזור השנה, והיא עלולה גם להתחיל מוקדם יותר מהרגיל.  כבר עכשיו יש עלייה ברורה בוירוסים של דרכי הנשימה העליונות, שמאפיינים את עונת החורף. צריך לזכור שעונת השפעת מגיעה בעיצומה של תחלואה מזן הדלתא האחראי לגל הרביעי. המשק פועל, מערכת החינוך נפתחה כסדרה, וגם ענף התיירות שב לפעול. כל אלה הם תנאים נוחים להפצת השפעת בארץ ובעולם. לכן, ההתחסנות נגד השפעת, תמנע תחלואה צולבת של פלורונה – שילוב של שפעת וקורונה, וגם תפחית את העומסים על מערכת הבריאות".
בניגוד לחיסוני השפעת שהופרדו בשנה שעברה מחיסוני הקורונה, השנה ניתן להתחסן בשני החיסונים במקביל. החיסונים יינתנו במתחמי חיסון לקורונה ובמוקדים של מאוחדת שפועלים עד 22:00.