בית ספר אלדד נתניה  תלמידי יב' מוחים על ביטול "מסע ישראלי" בית ספר אלדד נתניה 

תלמידי כיתות י"ב בבית ספר אלדד שובתים כמחאה על ביטול "מסע ישראלי". הנהלת בית הספר שלא התלהבה מהמחאה שלחה מסר מאיים להורים. אחת התלמידות "אנחנו מתכננים להמשיך במאבק". אהרון אורגד "קורא לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון ולמנכ״ל המשרד יגאל סלוביק, להידרש לנושא בדחיפות ולמצוא פיתרון" משרד החינוך "בימים אלה מקיים מנהל בית הספר שיח עם ההורים במטרה ולמצוא אלטרנטיבה" 

בית ספר אלדד נתניה 

טיול מסע ישראלי שמתקיים בכל שנה בכיתות י"א התבטל בשנה שעברה בשל הקורונה והשנה הוחלט כי "מסע ישראלי" יתקיים רק לכיתות י"א. תלמידי כיתות י"ב שציפו בכליון עיניים למסע הישראלי, אחד מאירועי השיא בבית הספר, התאכזבו לגלות שלא ייצאו לטיול, זאת כאשר חלק מבתי הספר בארץ כן מוציאים את תלמידי כיתות י"ב לטיול.
בעקבות כך, החליטו תלמידי שכבת י"ב בבית ספר אלדד למחות על ההחלטה ולא להגיע היום (ראשון) לבית הספר. 

"מבקשים לצאת למסע כמו בתי ספר אחרים"

"לא ניתן לבית הספר לוותר עלינו וכל שאנחנו מבקשים הוא לתת לנו לעשות השנה את המסע ואם זה מתנגש עם כיתות י"א, לדחות להם את הטיול לשנה הבאה. אנחנו מבקשים לצאת למסע כמו בתי ספר אחרים" ציינה אחת התלמידות והוסיפה "אנחנו מתכננים להמשיך במאבק עד שייעשה מאמץ אמיתי בעבורנו. לא הוגן לקחת מאיתנו את המסע. החליטו לוותר עלינו, אם זה מצד בית הספר ואם זה מצד משרד החינוך".
אחת האמהות לתמידות כיתה י"ב ציינה "לא זו בלבד שתלמידים אלו איבדו למעלה משנה של חינוך לערכים, ללא טקסים, ללא ציון החגים, כעת מונעים מהם מלקבל תכנים אלו בשבוע מרוכז שידוע שתורם רבות להיותם אזרחים טובים יותר במדינת ישראל. אלו הילדים שבעוד מספר חודשים יתגייסו לצבא כדי להגן על כולנו. רצוי שיעשו זאת מתוך תחושת שליחות ושייכות למקום הזה ולמורשת שלו".

זכות השביתה קיימת בנתניה?

הנהלת בית הספר לא כיבדה את זכות התלמידים לשבות ובטקסט מאיים שנשלח להורים ציינה בין היתר "כרגע אין שום החלטה מהו הפתרון. אנו רואים בחומרה התנהגות חסרת אחריות, חד צדדית, של חלק מתלמידי השכבה. כמו כן מתנהל כרגע בוחן באנגלית בחלק מכיתות יב׳ תלמידים שלא הגיעו לבוחן לא תינתן להם הזדמנות נוספת. ההנהלה מבקשת מכל ההורים לשלוח באופן מיידי את התלמידים לביה"ס".

תגובת אהרון אורגד המשנה לראש העיר ויו״ר ועדת החינוך

״מסע ישראלי הוא מיזם ערכי מהמעלה הראשונה שבעיניי חשוב לא פחות אם לא יותר מהלימודים היומיומיים.
הבן שלי תלמיד כיתה י״ב ואני מכיר את הנושא גם כאבא. הילדים מאוכזבים מאוד מהעובדה שנמנע מהם לצאת למסע הישראלי וכך גם ההורים.
ההחלטה היא של משרד החינוך ולכן אני קורא לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון ולמנכ״ל המשרד יגאל סלוביק, שהוא תושב נתניה, להידרש לנושא בדחיפות ולמצוא פיתרון. הקורונה מספיק פגעה במהלך התקין של הלימודים בשנה שעברה. לא צריך להעניש עוד את תלמידי י״ב שבשנה הבאה יהיו כבר חיילים, אלא להיפך, לעשות הכל שייצאו למסע הישראלי שכולם מהללים את תוכנו ויהיה להם זיכרון טוב ומשמעותי מתקופת לימודיהם״.

תגובת משרד החינוך

"בהתאם לתנאי המכרז ותקצובו, מסע ישראלי מיועד לתלמידי כתות י"א בלבד ולא לתלמידי כתות י"ב. עוד יצוין כי בשל ביקוש גדול של כתות י"א לתוכנית בכל רחבי הארץ, המשרד מפעיל את התוכנית בבתי ספר שונים בהתאם לקריטריונים מוגדרים ואין שום התחייבות להפעיל את התוכנית בכל שנה בבית ספר כזה או אחר.
בימים אלה מקיים מנהל בית הספר שיח עם ההורים במטרה ולמצוא אלטרנטיבה לתלמידי י"ב. פגישה בנושא נקבעה השבוע. צר לנו כי למרות זאת החליטו התלמידים שלא להגיע לבית הספר.
מהנהלת בית הספר נמסר למשרד כי איש לא מנע מהתלמידים להיבחן בבחינה באנגלית והתלמידים בחרו מיוזמתם שלא להגיע לבית הספר ולהיבחן".