לנוכח הקפאת קידום דרך מספר 561 הנחתה ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר להפסיק מתן היתרי בניה למגורים בתוכניות החדשות המקודמות על ידי המדינה בטענה שללא מענה בתחום התשתית התחבורתית, לא ניתן להוסיף יחידות דיור בנתניה

כביש 561

כביש 561 

לנוכח המידע שהגיע לעיריית נתניה מבכירים בנתיבי ישראל, להקפיא את קידום דרך מספר 561, ציר הרוחב שנועד לחבר את דרך 2 לדרך 4 ובהמשך להודעה דומה שבישרה על הקפאת העבודות שכבר החלו לשדרוג דרך 57– הנחתה ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר את הצוותים המקצועיים בעירייה להפסיק מתן היתרי בניה למגורים בתוכניות החדשות המקודמות ע"י המדינה וכוללות כ- 50 אלף יחידות דיור. זאת בטענה שללא מענה בתחום התשתית התחבורתית, לא ניתן להוסיף יחידות דיור בנתניה.

פיירברג-איכר, שנמצאת בקשר בנושא עם מנכ"ל ראש הממשלה, נפתלי בנט, ציינה: "מדובר בלא פחות מקטסטרופה למרחב השרון, בו חיים כיום כמיליון תושבים (260 אלף בנתניה לבדה). צירים אלו, שתוכננו כצירים מוטי תחבורה ציבורית וכוללים נת"צים ייעודיים ושבילי אופניים, הכרחיים לפיתוחו של מרחב השרון, אשר בשונה ממרחבים אחרים בארץ, לא זכה לפיתוח התחבורתי הנדרש. כך למשל, בעוד שבמטרופולין תל אביב מקודמים 3 קווי מטרו ושבעה קווי רכבת קלה, מטרופולין השרון עדיין משתמש בקווי אוטובוס ואף יהיה מהאחרונים שיזכו לתוספת מסילות רכבת.
"חשוב לי לציין כי עוד בתקופת ישראל כץ כשר התחבורה דאז, פעלתי להכנסת המטרו לנתניה ולצערי עד כה ללא הצלחה ואני מנסה בשלב זה להקדים את חשמול הרכבת המתוכנן ב – 2023 לשנת 2022."