אשרף אל עג'רמי איש הפת"ח הוזמן להרצות במכללת נתניה. הסטודנטים זועמים אשרף אל עג'רמי

אשרף אל עג'רמי, איש הפת"ח שישב בכלא 12 שנים, הוזמן להרצות במכללה האקדמית נתניה, הסטודנטים זועמים. נשיא המכללה נזף במרצה שהזמין את אל עג'רמי 

מתוך הרצאתו של אשרף אל עג'רמי

במהלך קורס ״פגוש את העיתונות״ שנערך במכללה האקדמית נתניה, הוזמן אשרף אל עג'רמי, חבר בתנועת הפת״ח שישב 12 שנים בכלא הישראלי, להרצות בנושאי כיבוש ישראל, שיוויון זכויות, וחלוקת המדינה עם הפלסטינאים.

"אני אומנם לומדת בפקולטה למשפטים, אבל זה פגע בסטודנטים בכל הפקולטות שהמכללה החליטה להביא אותו, זה מעליב ופוגע שאדם שישב בכלא הישראלי, נלחם נגד הצבא ומעודד את האלימות נגד הצבא מגיע להרצות. זה מהווה פגיעה בערכים ובמדינה, רובנו שירתנו בצה"ל" אמרה אופיר זליכה, סטודנטית במכללה והוסיפה "לא ידענו על כך מראש והופתענו שהוזמן. לא יכולנו להגיב על זה וכשאחת הסטודנטיות ניסתה להגיב היא הושתקה בצורה מזעזעת".

יו''ר תנועת אם תרצו, מתן פלג ''מכללת נתניה צריכה להתבייש פעמיים. פעם אחת על עצם האירוח של מחבל משוחרר. פעם שנייה על אירוח מי שהיה שר לענייני מחבלים כלואים בישות העוינת הפלסטינית.
במקום להשתיק סטודנטים, תדאגו לא להביא את האויב לכנסים. אנו דורשים ממכללת נתניה לפרסם בפומבי את רשימת המרצים האורחים אותם הזמינו לקורס ולענות לטענות הסטודנטים על השתקה''

בעקבות פניית אם תרצו וסיועו של אהרון אורגד, המשנה לראש העיר ויו״ר ועדת החינוך העירונית, נשיא המכללה פרופ' יעקב הרט נזף במרצה שהזמין את המחבל המורשע.

תגובת אהרון אורגד, המשנה לראש העיר ויו״ר ועדת החינוך העירונית 

מכללת נתניה יושבת על אדמה עירונית שקיבלה במתנה מהעיריה ואני לא חושב שפרנסי העיר דאז חלמו שיום אחד על הקרקע הזאת נארח את אוייבי המדינה, שגם מתבטאים נגדה בכל הזדמנות.
התערבתי בנושא לאחר פניות של סטודנטים שהיו מזועזעים מהאירוע.
הדברים שפירסמתי עוררו הד רחב באופן טבעי. בהמשך נערכה שיחה בין ראש העיר לנשיא המכללה פרופ׳ הרט שהסתבר שהוא כלל לא ידע על הרצאתו של איש הפתח, והוא הצר על כך.
נשיא המכללה אף הודיע שהמרצה שיזם את המפגש ללא קבלת אישור מהממונים יינזף, וכך גם הדיקאנית של החוג שצעקה על סטודנטית שרצתה לשאול ולהגיב ״תשתקי״.
עוד נאמר לנו שבקרוב יופיע בפני הסטודנטים איש התקשורת הותיק יעקב אחימאיר שהוא לדעתי בהחלט עיתונאי משכמו ומעלה שממנו יוכלו הסטודנטים ללמוד.
לסיכום, חופש הביטוי הוא ערך יסוד בעיניי ואלחם עליו כפי שאלחם שלא ישתיקו שום סטודנט לשאול ולהגיב.
יחד עם זאת, לתת במה לאויבים זה דבר לא מקובל ואני מקווה שבמכללת נתניה יפיקו את הלקחים לאלתר

המכללה האקדמית נתניה מסרה בתגובה

"מפגשי מדיה" אינו קורס פוליטי אלא מקצועי שבו בין היתר נפגשים סטודנטים לתקשורת עם מגוון עיתונאים ואנשי מדיה מתחומים שונים ובעלי דעות שונות, ימין ושמאל, כדי להרחיב את ידיעותיהם והיכרותם עם התחום והמרחב הציבורי.
אשרף אל עג'רמי הוזמן בשל היותו עיתונאי דומיננטי הכותב מאמרי דעה עצמאים נגד הרשות הפלסטינית ומקים מרכז דאמור לתקשורת, יום אחרי שהתארח אצל רינה מצליח בערוץ 12 בתוכנית "פגוש את העיתונות", ואין לראות בהזמנתו בשום צורה הבעת דעה או הסכמה עם פעילותו בעבר.

השיח בקורס במפגשים אלה מתנהל על ידי הסטודנטים והם אלה שמחברים ושואלים את השאלות, תוך שמירה על דיון אקדמי מכבד.
לצערנו במהלך המפגש האחרון גלש הדיון למחוזות שאינם תקשורתיים והתלקח ויכוח בין הסטודנטים למרצה, מעבר לגבולות השיח האקדמי המכובד. תגובתה של הדיקנית לאירוע נאמרה בלהט הדיון ואנו מצרים על כך.