צילום: נמרוד גליקמן  *על הפרק – קידום ההתחדשות העירונית ברחבי העיר* צילום: נמרוד גליקמן 

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין הגיע לביקור בנתניה "תהיה בין הערים הראשונות בארץ לקבל תקציבי פיתוח במתחמי ההתחדשות העירונית* אמר

צילום: נמרוד גליקמן 

השר אלקין הגיע לפגישה עם ראש העיר מרים פיירברג איכר. בפגישה נכחו גם מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אביעד פרידמן, ומנהל הרשות להתחדשות עירונית אלעזר במברגר וגורמים מקצועיים נוספים. 

השר אלקין הודיע לראש העיר על הסכם מסגרת ייחודי, עליו יחתום משרד הבינוי והשיכון והרשות להתחדשות עירונית עם העיר, לפיו יעביר לעירייה תקציבי פיתוח לטובת שדרוג תשתיות בסמיכות למתחמי מגורים הנמצאים בהתחדשות עירונית. 

נתניה תהיה אחת הערים הראשונות בארץ עמה ייחתם הסכם מסגרת שיאפשר לעירייה לקבל תקציבים משמעותיים ביחס ישיר להיתרי הבנייה שיאושרו באזורי ההתחדשות העירונית. תקציבים אלה ישמשו לשדרוג התשתיות במתחמים השונים ולקידום הקמתם של מוסדות חברה, קהילה וחינוך.

מעיריית נתניה נמסר :ראש העיר, שיזמה את ביקורו של השר בעיר, ציינה כי מדובר בבשורה לנתניה וכי ההחלטה צפוייה לתרום בעיקר לאוכלוסייה המוחלשת המתגוררת בשכונות העיר, אשר יקבלו דירות חדשות ותשתיות מתקדמות בסביבת מגוריהם.
יש לציין כי הנתונים המספריים מלמדים שבשנה האחרונה אושרו בנתניה כ - 1000 יחידות דיור במסגרת ההתחדשות העירונית, כאשר בכל הארץ כולה ניתנו 6,000 היתרי בנייה! בלבד.

פיירברג ציינה לטובה את שיתוף הפעולה המתקיים כיום בין העירייה לבין משרד הבינוי והשיכון והרשות להתחדשות עירונית וביקשה לקבל תקציבים נוספים.

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין: "אחת הבעיות הגדולות שהיו בעבר עם התחדשות עירונית , הייתה העדר תקציב לתשתיות הנלוות. ציינתי בפני ראש העיר פיירברג שלאחר מו"מ עם האוצר, החלטנו להקצות משאבים גדולים לתשתיות במימון המדינה. אני מאמין שהעיר נתניה תהיה סמן ימני לכל הערים בישראל להתחדשות עירונית, ויחד עם אפיקים מימוניים נוספים של המדינה, נגדיל משמעותית את היצע הדירות בעיר נתניה בפרט ובמדינת ישראל בכלל."

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר: "אני מברכת על הגעתו של השר אלקין לנתניה. שמענו מהצוות המקצועי כי נתניה מובילה בתחום ההתחדשות העירונית ומהווה מודל ארצי ושמחתי שבמועד זה, הוחלט כי נתניה תהיה בין הערים הראשונות שבהן תופעל התוכנית."

אלעזר במברגר, מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "העיר נתניה היא בין הערים המובילות בתכנון ובמימוש של פרויקטים להתחדשות עירונית. אופן קידום הנושא בעיר מעיד על ההבנה העמוקה של העיריה כי עתידה של העיר טמון בהתחדשות עירונית איכותית ומהירה. נמשיך לקדם את השותפות עם העיריה, באמצעות המינהלת העירונית שאנו מפעילים במשותף, לטובת העיר ותושביה."