הפגנה בנתניה הורים בנתניה נגד סגירת בית ספר שז"ר הפגנה בנתניה

הפגנת מחאה ליד בניין עיריית נתניה נגד סגירת בית ספר שז"ר, לפני ישיבת המועצה אמש

הפגנת מחאה נגד סגירת בי"ס שז"ר

כ-50 הורים וילדים הגיעו אמש (רביעי) למחות נגד סגירת בית ספר שז"ר בשנת הלימודים הבאה. המפגינים הגיעו לעירייה תוך קריאות "שז"ר, שז"ר, שז"ר לא נסגר" והחזיקו  שלטים כמו "לא ניתן את בית ספר שז"ר לחסל", "גברת מרים פיירברג אל תסגרי את הבית", "שכונת אזורים זו לא שכונה של שקופים".

ההורים מוחים נגד סגירת בת הספר, בשל מיעוט נרשמים. לטענת יו"ר וועד ההורים אסתר דניו "העירייה לא מיתגה ולא שיווקה את בית הספר השנה, לכן יש מיעוט נרשמים. זאת כאשר ההחלטה על הסגירה התקבלה עוד לפני תחילת ההרשמה לבית הספר. זהו בית הספר הממלכתי היחידי בשכונה. אני תושבת השכונה וחושבת שצריך להיות מענה לתושבים החילונים בשכונה. זה לא מתקבל על הדעת לסגור בית ספר ממלכתי יחידי בשכונה"

הפגנת מחאה 

חבר המועצה ארז אבא העלה הצעה לסדר יום לפיה "מעלה הצעה זאת בכדי לנסותולבטל את הגזרה של כוונתה של עיריית נתניה לסגור את בית ספר שז"ר. מוסד חינוכי זה מכיל בתוכו שלל ילדים ממשפחות מרקעים שונים ביניהם משפחות מרקע סוציואקונומי המוך שמיקום המוסד החינוכי קריטי עבורם מאחר ואין להם רכבים. 
בשנים האחרונות מרבה עיריית נתניה לסגור שלל בתי ספר בשכונות מתקשות. חלקם הוסבו למוסדות חינוך אחרים, קרי קמפוס דורה וחלקם הוסבו למוסדות חינוך תורניים"
"ברצוני לציין כי במסגרת ביקורי במספר שכונות בעיר נחשפתי באופן אישי לפעילותו הייחודית והעשייה הרבה שנעשית בבית הספר ואין ספר שהם צריכים לקבל מפעל וחיים ולא גזר דין שעומד לחתום על גורל בית הספר"

תגובת העירייה

להלן הרקע הכללי של ההחלטה

ההחלטה על סגירת בית הספר שז"ר התקבלה משיקולים פדגוגיים ומתוך רצון להעניק לתלמידים למידה מיטבית, תוך תוספת שעות לימוד הניתנות בכיתות תקניות.
עיריית נתניה פועלת מזה כעשור במודל של בחירה מבוקרת ומאפשרת להורים לבחור את המסגרת החינוכית עבור ילדיהם במרחב החינוכי.
שכונת נאות שקד שייכת למרחב גאוגרפי רחב הכולל בתוכו את שכונת נוף גלים ושכונת אגמים. מזה מס׳ שנים בוחרים ההורים בשכונה לרשום את ילדיהם לבתי ספר הפועלים במרחב הגיאוגרפי כולו. בתוך כך, במהלך השנים האחרונות ביה״ס קטן מאוד במספר תלמידיו, כאשר
לשנת הלימודים תשפ"ג נרשמו 2 תלמידים בלבד לכיתה א'. כמו כן, בכיתות ב׳- ו׳ לומד מספר קטן של תלמידים. שלוש כיתות מתוך השש כיתות בלבד הקיימות בבית הספר, אינן תקניות.
מאחר ובשנים האחרונות מספר הילדים הגרים בשכונה הצטמצם וכתוצאה מכך גם בית הספר, קיבלה המנהלת את האפשרות לקיים קשר עם כל הגנים במרחב החינוכי ולהזמינם לימים הפתוחים - 2 גני עוגן ועוד 10 גנים במרחב החינוכי. המנהלת הזמינה את כולם לימים הפתוחים. לצערנו ביום הפתוח הראשון הגיעו 2 משפחות בלבד! וביום הפתוח הנוסף שקיימה לא הגיעו כלל משפחות.
ההורים אמרו למעשה את דברם ובחרו מתוך רצון חופשי שילדיהם ילמדו בבתי ספר אחרים.
יש לציין כי בחמש השנים האחרונות עשתה העירייה כל מהלך אפשרי, כדי לחזק את ביה״ס ולהעלות את רמת האטרקטיביות שלו בעיני התושבים, בכלל זאת : שיפוץ עומק של מבנה ביה״ס, שדרוג מעבדות מחשבים ומרחבי הלמידה, שילוב מרכז ״מטמון״ - מרכז מחוננים עירוני, בניית תוכנית פדגוגית ייחודית בשיתוף מכללת וינגייט הכוללת: שילוב סטודנטים, תוספת של שעות חינוך גופני, הגדלת תקציב סל תלמיד במסגרת הניהול העצמי ועוד.
נמשיך ללוות את הקהילה והתלמידים לאורך כל הדרך עם כל המענים שיידרשו לטובתם .