שינוי גבולות העיר עכשיו זה סופי - תמ"ל חבצלת השרון תסופח לנתניה שינוי גבולות העיר

נתניה מתרחבת. שרת הפנים איילת שקד, חתמה על צו לצירוף תמ"ל חבצלת השרון לתחום שיפוטה של נתניה

שינוי גבולות העיר 

שרת הפנים, איילת שקד חתמה על צו ומפה לשינוי הגבולות בין עמק חפר ונתניה. בכך אישרה שרת הפנים את המלצת וועדת הגבולות שהקים משרד הפנים ביוזמת ראש העיר, לבחינת גבולותיה של נתניה והישובים הכפריים הסמוכים לה.
בעבר יצאה ראש העיר למאבק אותו הגדירה כ"מאבק לאומי", שנועד להסדיר את ייעודי הקרקע בישובי השרון בהשוואה לערי השרון הגדולות ואת הכנסות הערים בהתאמה.
פיירברג יצאה כנגד ראשי הישובים ששטחם לדבריה פי 10 מנתניה ותושביהם כמספר שכונה אחת בעיר שהחלו לפגוע ב"צורה הרסנית" בכלכלת הערים הגדולות באיזור השרון, תוך הפעלה והקמה של אזורי תעסוקה על שטחים שייעודם חקלאות והקמת דיור יוקרה ששאב אליהם אוכלוסייה בעלת אמצעים.

על פי הצו החדש יועברו 570 דונם ממועצה אזורית עמק חפר באזור חבצלת השרון אל תחום השיפוט של נתניה. 
בכך קיבלה השרה שקד את עמדתה של העירייה, לפיה התוכנית שאושרה למתחם היא במרקם עירוני ולכן אינה יכולה להשתייך לעמק חפר אשר מרקמה התכנוני הוא כפרי.
על שטח האמור צפוייה לקום שכונה בעלת אופי אורבני שתכלול כ – 3,300 יחידות דיור, מתוכן 2,800 יחידות דיור למגורים ו –500 יחידות לדיור מוגן. בנוסף – הוקצו בשטח הנ"ל, 100,000 דונם לתעסוקה ומסחר.
במרכזה של התוכנית מתוכנן חיבור חדש של נתניה לכביש החוף דרך מחלף חבצלת שיוקם במקביל להקמת השכונה החדשה, שיפעל בתחום שיפוטה של העיר.

חדשות מקומיות - עכשיו זה סופי - תמ"ל חבצלת השרון תסופח לנתניה
ראש העיר, מרים פירברג-איכר: "מדובר בהחלטה מעולה והצלחה גדולה להליך שינוי הגבולות של תמ"ל 1071 (חבצלת) . הדגש הוא על חיבורים טובים של השכונה החדשה הן למחלף חבצלת שיועבר במלואו לתחום השיפוט של נתניה והן לחיבורים של תמ"ל 1010, הגובלת ממערב לממשקים עם שושנת העמקים.
זוהי החלטה נהדרת שסוללת את הדרך להקמת השכונה הצפונית החדשה שלנו. עכשיו מתחילים לעבוד על המימוש."

מהמועצה האזורית עמק חפר נמסר:
"מועצת עמק חפר סברה לאורך כל הדרך כי מדובר בתוכנית המזיקה למרחב הכפרי והעירוני גם יחד, שגורמת לבעיות תנועה קשות באזור, וכוללת בנייה בשטחים פתוחים החיוניים לכל התושבים - בעיר ובכפר.
בהתאם לכך, לאחר דיונים מרובים בוועדות התכנון, וצעדים משפטיים שננקטו, הצליחה המועצה להפחית את התוכנית המקורית שהוגשה, לצמצם את השפעתה הסביבתית ולשמר שטחי טבע משמעותיים. לאחר שהתקבלו הסתייגויות המועצה בותמ"ל, צומצם מאוד היקף התוכנית - והובטחה רצועה אקולוגית במסגרת גן לאומי ושמורת טבע.
עם זאת, המאבק לא הסתיים. המועצה הגישה בג"צ במטרה כי מחלף חבצלת וכביש עוקף חבצלת (המוליך ממחלף חבצלת למתחם העירוני החדש) יישארו בשטח שיפוטה, על מנת למנוע פגיעה נוספת במרחבי הטבע של המועצה ובשטחיה".