איחורים, החלפת מלווים קבועים ורכבים לא מונגשים הם רק חלק משרשרת שיבושים שמדירה שינה מעיני ההורים בנתניה. השיא היה כאשר לא הוצעה הסעה מיוחדת לילד על כסא גלגלים הזקוק להזנה באמצעות צינורית מיוחדת. הורים: "מציאות הזויה, עוד תהיה פה טרגדיה" 

אילוסטרציה | fotolia 

תופעת השיבושים בהסעות ילדי החינוך המיוחד בנתניה הולכת וצוברת תאוצה ומדאיגה לא מעט הורים ברחבי העיר. מקרה עצוב במיוחד וקורע לב שפורסם ברשתות החברתיות, מספר על הורה לילד המרותק לכסא גלגלים ומוזן דרך פג (צינורית ישירות לקיבה), נדהם לגלות כי על אף שהתריע שלא לשים אותו בצהרון משום שאין אפשרות להזינו, לא הוצאה הסעה מיוחדת להביא אותו הביתה, ובנו נותר ללא הזנה בצהרון שמעולם לא נרשם אליו. מטבע הדברים, זה לא המקרה היחיד בו שובשה הזנת הילד בשל ליקויים במערך ההסעות.

מעבר לכך, הורים עמם שוחחנו מספרים על תופעות הכוללות בעיות של איחורים, רכבים לא מתאימים ומקרים שמחליפים מלווים קבועים לילדים. "יש רכבים לא מונגשים בלי רמפה מתאימה לכסאות גלגלים וזה פשוט מסכן את הילדים", אמרו כמה מהם. "לפעמים הנהגים או המלווים ממהרים, ונוצר מצב בו מוציאים ילדים מהמסגרת יותר מוקדם מהרגיל. פשוט קובעים להם ולהורים עובדה וזה משבש את כל המשך היום לכל המשפחה. איפה נשמע דבר כזה? עצוב שילדים חסרי אונים נופלים בין הכיסאות ומופקרים על ידי המערכת. זה פשוט מפחיד, עוול איום ונורא ומציאות הזויה. עוד תהיה פה טרגדיה".

רז משולם, יו"ר ועד ההורים ונציג הגנים במרכז וצפון העיר, קיבל לא מעט פניות מהורים לסייע בפתרון הבעיה המתמשכת, ומסכם: "לא ייתכן שלא דואגים לנער שצריך להיות מוזן", הוא מבהיר. "למה לא דואגים שבשעות ההזנה תגיע אחות לגן ותזין את הילד באמצעות המכשור הנדרש, איפה הרחמים? מגיעות לכל הילדים זכויות הומניטריות ובסיסיות כמו הזנה, אז איך אין אפשרות לתאם אחות לשעת הזנה או לארגן רכב מתאים שישנע אותו בכבוד לביתו? עצוב מאוד".

כעת נותר לראות האם מישהו בעירייה או אפילו במשרד החינוך ירים את הכפפה ויסייע לפתרון הבעיה לפני שעלול להתרחש אסון כבד.