פינוי גזם התושבים זועמים על הפסולת המצטברת, ומה עם האכיפה? פינוי גזם

פינוי הגזם בנתניה מתפרש על פני ארבעה ימים בשבוע, אבל נראה כי אותו 'גזם' הפך לציוד לא שימושי המושלך לרחוב - מה שמטשטש לחלוטין את ההבדלים בין פח הזבל למדרכה. רבים בעיר זועמים על התופעה: "לצערנו, אין אכיפה מספקת" 

גזם זרוק ברחובות 

תושבים רבים בנתניה מספרים בעצב כי לעיתים קרובות, קרובות מדי, סיבוב ברחובות העיר מרגיש לא פעם כמו מפגע תברואתי מתמשך. הסיבה: השלכת פסולת, גזם וחפצים על המדרכות בכל יום מימי השבוע, אף כי על פי חוק היום המיועד לכך הוא שלישי בלבד.

כמו כן, לא תתקשו למצוא ברחבי הרשת פוסטים זועמים לצד תמונות של ערימות זבל שהצטבר, תוך זעקה להעניש את העבריינים באמצעות סנקציות שונות, ובראשן קנסות כבדים שייצרו הרתעה. "לאחרונה אנחנו עדים לבעיה רצינית, כאשר תושבים משליכים מבתיהם חפצים שונים שאין בהם צורך, אבל 'שוכחים' להקפיד על יום הפינוי", מספר תושב העיר שמרבה לסבול מאותה פסולת. "כתוצאה מכך, ערימות של ציוד נערמות בדרך וזה מפריע לאנשים לצעוד בבטחה על המדרכות, שלא לדבר על הקושי של מעבר עבור בעלי מוגבלויות או לחלופין עם עגלות תינוק".

תושבת נוספת מצביעה בעצב על המגמה המסתמנת: "לצערנו, אין אכיפה מספקת בנושא הזה. הפיקוח לא נותן מספיק קנסות והרחובות עמוסים בציוד שהוא למעשה זבל. גם כאשר עוברת ניידת ואנשיה רואים מפגע תברואתי, לא תמיד הם עוצרים על מנת לברר מי אחראי לכך ולקנוס אותו כמתחייב. כמו שזה נראה, המצב המסוכן והלא נעים הזה לא עומד להסתיים בקרוב. פשוט עצוב".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה

מתבצעת אכיפה שוטפת ואינטנסיבית כנגד אנשים המשליכים פסולת וגזם ברחובות העיר שלא בימי הפינוי. רק בשנת 2022 נרשמו למעלה מ600 קנסות ואנו נמשיך באכיפה למען שמירה על הסדר ובריאות הציבור.

לצערנו, ישנם אנשים שעדיין משליכים פסולת ברחובות מבלי להתחשב ביום הפינוי והם פוגעים בכלל הציבור.