כדורגל חופים קיץ על החוף: ליגת כדורגל החופים חוזרת תמונה: עיריית נתניה

איך יודעים שהקיץ הגיע לנתניה? ליגת כדורגל החופים 2015 חוזרת לחוף פולג זו השנה התשיעית ברציפות. מה שהתחיל כטרנד של העונה החמה הופך עם השנים לענף פופולארי שמושך אלפי אוהדים, קבוצות חדשות, כיסוי תקשורתי ושחקנים מקצוענים

ליגת כדורגל החופים של ישראל תצא לדרך ביום שישי הקרוב (12.6), עם מס' שיא של 12 קבוצות, אווירה ססגונית ביציעים ולא מעט פרצופים מוכרים על החול. 

בשבוע שעבר נערכה הגרלת הבתים ובה נקבע כי האלופה, מכבי נתניה, וסגניתה, עירוני פ"ת, יתמודדו אחת מול השנייה כבר בשלב הראשון. יחד עם נתניה ופ"ת ישחקו בבית 1 גם כפר סבא, מכבי חיפה, הפועל חדרה ותל אביב. בבית המקביל, בית 2, יתמודדו כפר קאסם, כרמיאל, הפועל חולון, ראש העין, בית"ר ירושלים והתוספת החדשה לליגה, בני יהודה 'ניצן' ת"א.

ארבע הראשונות בכל בית יעלו לרבע הגמר ויתמודדו אחת מול השנייה בהצלבה, ואילו שתי הקבוצות שיסיימו אחרונות, ייאבקו על ההישארות בליגה הראשונה.

חדשות ספורט - קיץ על החוף: ליגת כדורגל החופים חוזרת

(כדורגל חופים. צילום: עיריית נתניה)

קבוצות בולטות בבית 1

השם הכי מפתיע בסגל של מכבי נתניה השנה, הוא לא אחר מאשר הקפטן הצהוב של קבוצת היהלומים, ערן לוי, אחד השחקנים הטובים בארץ בענף. את הקבוצה יאמן גם השנה בני לם. נתניה תשאף לשמור על התואר בו זכתה בפעם השנייה בעונה שעברה.
צחי אילוז, אחד השמות הכי מזוהים עם ליגת כדורגל החופים, יעשה השנה קפיצת מדרגה וישמש כמאמן/שחקן בעירוני פ"ת, סגנית האלופה מהשנה שעברה.
מכבי חיפה מגיעה לטורניר עם סגל מעניין ובעל ניסיון רב בענף, כולל המאמן הכי מעוטר בחופים, ישראל צרפתי. השם הכי בולט אצל הירוקים הוא וואסים אגבריה, שחקן נבחרת ישראל בכדורגל חופים לשעבר, שידוע בכינויו "המשוט" בזכות הבעיטה הכי אימתנית בספורט. אחד משלושת השוערים יהיה טום קשתי, כוכב הריאלטי לשעבר, שברזומה שלו גם קריירה קצרה בליגת העל.

חדשות ספורט - קיץ על החוף: ליגת כדורגל החופים חוזרת

(כדורגל חופים. צילום: עיריית נתניה)

קבוצות בולטות בבית 2

המצטרפת החדשה לליגה, בני יהודה 'ניצן' ת"א, הוקמה כפרויקט להנצחתו של ניצן שירזי, אחד המאמנים המבטיחים בליגת העל, שנפטר ממחלה קשה בגיל 43 בלבד. מאמן הקבוצה העונה הוא נמרוד קוסטיקה, שמשתתף בליגת החופים מאז הקמתה, כשחקן וכמאמן. סגל הקבוצה כולל את השוער הוותיק מאיר כהן מהפועל עפולה מצמרת הליגה הלאומית, בין שחקני השדה ניתן למצוא שמות מוכרים מהליגות הנמוכות.
בני כפר קאסם זכתה באליפות הליגה לראשונה בתולדותיה ב-2012. הקבוצה מהמגזר הצליחה לשמור על התואר גם שנה לאחר מכן, ובכך הפכה לקבוצה הראשונה שזוכה באליפות פעמיים ברצף. גם השנה צפויים לשחק בשורותיה שלושה שחקנים ברזילאים מהשורה הראשונה.
השם בית"ר ירושלים תמיד מעורר עניין, למרות שהקבוצה מהבירה עדיין לא הוכיחה את עצמה בליגת החופים. ההישג הטוב ביותר שלה נרשם ב-2008 אז היא סיימה כסגנית האלופה. השנה בנו בבירה סגל חזק עם כמה שמות מוכרים כמו עומרי קנדה, שוקי נגר ויקיר שינה. את הקבוצה ייאמן אנדרי אסולין, אחד המאמנים הוותיקים בליגה.
גם דייגו מראדונה יהיה הקיץ על החוף בפולג. אומנם לא הארגנטינאי המיתולוגי, אלא הברזילאי שנושא את השם המחייב ונחשב לאחד מכוכבי ליגת הפוצ'יוולי בארץ. השחקן המלהיב יחזק העונה את הסגל של ראש העין, שלזכותה כבר אליפות אחת ברזומה, והוא בהחלט צפוי להוסיף ממד אקרובטי למשחק המהיר והקצבי.

*הכתבה נכתבה בשיתוף אתר ליגה מגזין ספורט ligga.co.il