קרדיט צילום: מארק ניימן אות "מגן הכבוד – תקווה ישראלית" למכבי נתניה קרדיט צילום: מארק ניימן

מועדון הכדורגל מכבי נתניה זכה באות נשיא המדינה על הצטיינות בעשייה ערכית וחינוכית ובמאבק באלימות ובגזענות בעונת 2018/19

נשיא המדינה, ראובן ריבלין העניק היום (רביעי) זו השנה החמישית את "מגן הכבוד – תקווה ישראלית" למועדון הכדורגל מכבי נתניה שהצטיין בעשייה ערכית וחינוכית ובמאבקו באלימות ובגזענות בעונת 2018/19.

לאירוע החגיגי הגיעו נציגות מהליגה הספרדית (LaLiga), יו"ר ועדת הפרס של ליגת העל, זוכת פרס ישראל אסתר רוט שחמורוב, ויו"ר ועדת הפרס של הדור הבא זאב זלצר, בעלי קבוצות ליגת העל, מאמנים וקפטנים.

בין נימוקי הוועדה לזכייתה של מכבי נתניה "המועדון הצליח בפרק זמן קצר לסחוף אחריו קהילות שלמות בעיר. בין פעילויות המועדון ניתן למצוא אימוץ של מתנ"ס בשכונת קשת יום, פנייה אל קהלים חדשים, ביניהם ילדים, בני נוער, משפחות, בני העדה האתיופית והמגזר הערבי, קידום אורח חיים בריא של קהל האוהדים והקמת מועדון אוהדות ייחודי. המועדון הראה כי גם מועדונים שאינם בעלי תקציב רב יכולים באופן יצירתי לחבר בין קהל האוהדים למועדון ולבעליו וליצור מרחב משפחתי מהנה."

"מגן הכבוד – תקווה ישראלית", הינו יוזמה של בית הנשיא בשותפות עם משרד התרבות והספורט, ההתאחדות לכדורגל, מנהלת הליגות, הטוטו ועמותת ערכים בספורט ומהווה חלק מתכנית הדגל "תקווה ישראלית" אותה מוביל נשיא המדינה, לביסוס השותפות בין המגזרים שמרכיבים את החברה הישראלית. "מגן הכבוד" נולד מתוך רצון לעודד ולתמוך במועדוני הכדורגל לבסס תשתית ארגונית, חינוכית וערכית משמעותית שתסייע לצמצמם פערים, לייצר שיתופי פעולה בין מגזרים שונים ולצמצם את האלימות והגזענות במגרשים.

נשיא המדינה רובי ריבלין אמר בטקס "הפוליטיקאים צריכים להסתכל על הכדורגל ולהבין מה לא לעשות - לא להפריד. התחלנו להתנהג בחברה כאילו יש שחקנים שונים מקבוצות שונות ולאומים שונים, כאילו הם לא חלק מהקולקטיב הישראלי. בנבחרת ישראל בכדורגל משחקים ישראלים כולם", והוסיף: "יחד אפשר לעשות הרבה יותר טוב."

בתום דבריו הוסיף הנשיא: "אני מאחל לנו שתימצא הפלטפורמה המתאימה, שתבטיח שהפעילות הזאת תמשיך ותעמיק עוד שנים רבות קדימה. שהכדורגל הישראלי יהפוך לסמל של מצוינות, מקצועיות לצד מעורבות והשפעה חברתית. המצוינות והאחריות החברתית הולכות יד ביד."

אייל סגל מבעלי מכבי נתניה "אנחנו מנסים לעשות הכי טוב לקהל האוהדים הגדול של הקבוצה. מבחינתי היה חשוב שנהיה מעורבים בקהילה, זה החלק החשוב ביותר במשמרת שלנו. אני מאחל למאות אלפי אוהדי הקבוצה, ומיליוני אוהדי הכדורגל בישראל שנוכל כל אחד מאיתנו לעשות מעט כדי שהחברה הישראלית תהיה חברה טובה יותר. זה התפקיד שלנו, להשתמש בפלטפורמה שניתנה לנו כדי לעזור לחברה הישראלית. מאחל לכל הנוכחים להמשיך לחוות רגעים משותפים ללא הבדלי דת, גזע ומין, כי כולנו נבראנו בצלם. תודה רבה על ההזדמנות."