אתלטיקליניק – מרכז לאורתופדיה, פיזיותרפיה ושיפור ביצועים "אף פעם לא ראיתי את היותי אישה כחסרון בעולם גברי" אתלטיקליניק – מרכז לאורתופדיה, פיזיותרפיה ושיפור ביצועים

ענבר וקסמן נבחרה לנהל את אתלטיקליניק – מרכז לאורתופדיה, פיזיותרפיה ושיפור ביצועים, שנחנך לאחרונה במתחם האצטדיון העירוני. כל ספורטאי שנפצע – ממקצוען ועד חובב, יזכה לכל השירותים במקום אחד. עם רזומה עשיר בתחום הספורט והטיפול בעולם שרובו ככולו גברי, מבהירה המנכ"לית הטרייה: "כשאת שלמה עם הדרך, את לא צריכה לתת לאף אחד או אחת להפריע לך בדרך להגשמה עצמית"

מימין לשמאל מיכאל סילם, דוקטור עופר זקס, ענבר וקסמן ומיכאל פצ'ינוק  

מרכז ייחודי וחדשני נחנך לפני מספר שבועות במתחם האצטדיון העירוני בנתניה. תכירו את "אתלטיקליניק" - מרכז לאורתופדיה, פיזיותרפיה ושיפור ביצועים לספורטאים תחרותיים וחובבנים כאחד. במרכז סל שירותים מגוון העונה לכל צרכי הספורטאי, תוך ראיה רב תחומית.

המרכז רחב הידיים, המתפרש על פני כ-750 מ"ר מאובזרים בציוד ובטכנולוגיה מהמתקדמים ביותר בעולם הספורט, הוקם על ידי ד"ר עפר זקס - אורתופד מומחה ברך, וצמד הפיזיותרפיסטים המנוסה מיכאל סילם ומיכאל פצ'ינוק, במטרה להוביל את תחום רפואת הספורט והשיקום, מתוך אמונה כי צוות מקצועי ואיכותי הוא סוד ההצלחה.

חדשות ספורט - "אף פעם לא ראיתי את היותי אישה כחסרון בעולם גברי"

ענבר וקסמן


כפועל יוצא, יזכו באי המרכז לשירותיהם של טובי הרופאים והמומחים בתחומי האורתופדיה, ברכיים, עמוד שדרה, כף רגל וכן פיזיותרפיסטים המתמחים בשיקום פציעות ספורט. רשימת אנשי המקצוע המרשימה כוללת את מתן הופמן, פיזיולוג של המאמץ, שיוביל את תחום הפרפורמנס (שיפור הביצועים) לאחר שעבד במשך שנים עם כדורגלנים וכדורסלנים בכירים, המאמן המנטלי יובל לבסקי, שעבד גם הוא עם ספורטאים בכירים ומסייע בחזרה מפציעות מורכבות, וצוות התזונאיות רקפת אריאלי ועומר ברעם, שהתנסו בין השאר בעבודה עם מכבי חיפה בכדורגל, מכבי תל אביב בכדורסל ונבחרות ישראל בכדורסל.

 

חלום האצטדיון

צמד המיכאלים נפגשו לראשונה בבית הספר לפיזיותרפיה של אוניברסיטת תל אביב לפני כעשור וכבר אז ידעו שנועדו לדרך משותפת. לפני כחמש שנים פתחו יחד קליניקה קטנה במרכז נתניה ומהר מאוד החלו לחלום בגדול יותר. כך נולד "חלום האצטדיון", שהיה גם שמה של קבוצת הוואטסאפ הראשונית בה גלגלו השניים את הרעיון עם שותפיהם לדרך – ד"ר זקס והמנכ"לית ענבר וקסמן. החיבור עם זקס נתן את הגושפנקא לרעיון של מגוון שירותים במקום אחד, והשאר היסטוריה.
מי שכאמור תופקד על ניהול המקום היא וקסמן, בעלת ניסיון עשיר בתחום שיקום הספורטאים ומי ששימשה בעשור האחרון כספורט-תרפיסטית של קבוצת הבוגרים עירוני נתניה בכדורסל וכן ניהלה את כל התחום השיקומי של מחלקת הנוער במועדון. בנוסף, עסקה בשנים האחרונות בניהול משאבי אנוש ושכר בחברת "מכלול הון אנושי". ברזומה של וקסמן גם 25 שנים כשחקנים בליגות הבכירות בכדורסל, בין השאר בהפועל תל אביב, אשדוד ומכבי רעננה.
בשל קשריה הטובים של וקסמן עם מועדון הכדורסל המקומי, צפוי שיתוף פעולה פורה בין הצדדים, במסגרתו כל מחלקות הנוער והבוגרים של נתניה יהיו באחריות רפואית של אתלטיקליניק. יצוין כי עומר גבאי, הפיזיותרפיסט של הקבוצה הבוגרת, הוא גם אחד הפיזיותרפיסטים של אתלטיקליניק.

חליפה אולטימטיבית

"החשיבה העיקרית בהקמת מקום מסוג כזה היא העובדה שאין בארץ מרכז שנותן את כל המענה שספורטאי או כל אדם שיש לו פציעה אורתופדית צריך", אומרת וקסמן בראיון ל'נתניה נט'. "אנחנו מעניקים שירותי רפואה מתקדמת, פיזיותרפיה וכן תהליך הדרגתי ומפוקח של חזרה לפעילות ספורטיבית מלאה כדי למנוע פציעות חוזרות, וכאמור הכל במקום אחד".

למי מיועד המרכז?
"לכל ספורטאי מקצוען, חובבן או כל אחד אחר שנפצע. מן הסתם המיתוג נוגע בעיקר לעולם הספורט, אבל זה המקום לכל מי שצריך טיפול מקיף ורוצה לחזור לעסוק בספורט. יש כאן שילוב מנצח של אנשי צוות ברמה הכי גבוהה – הן בתחום האימון והן בתחום הפיזיולוגי".

כמי שעסקה כל כך הרבה שנים בטיפול הלכה למעשה, איך ההרגשה לעבור לתחום הניהולי?
"היה לי קשה לקבל את ההחלטה לעזוב את התחום הטיפולי, אבל בשנים האחרונות קצת התנדנדתי בין תחומים ניהוליים נוספים, וכשהגיעה ההזדמנות לחבר בין עולמות הניהול והטיפול, הבנתי שזו הזדמנות לעשות שינוי קיצוני בחיים שלי".

לא מובן מאליו שאישה מקבלת תפקיד ניהולי בעולם שרובו ככולו גברי.
"אף פעם לא ראיתי את היותי אישה כחסרון או מכשול בעולם גברי, וגם לא הבנתי נשים שהרגישו ככה - ההפך הוא הנכון. הרי אם כולם גברים מסביבי, אז מה שיש לי להציע שונה וזה לגמרי יתרון ואפילו סיבה למה לקחת אותי לתפקיד ולא מישהו אחר".

נתקלת בעבר בהערות לא במקום בגלל היותך אישה?
"היו לא מעט פעמים שנתקלתי בכל מיני הערות סקסיסטיות, בעיקר בתקופתי כשחקנית כדורסל, אבל התעלמתי והמשכתי הלאה. מי שמעיר הערות כאלה לא שווה את התייחסותי, אך חשוב להגיד שלצד ההערות הללו, תמיד היו המון אנשים שפרגנו ותמכו. תמיד בחרתי להקשיב לקולות האלה ואני חושבת ומאמינה שכשאת שלמה עם עצמך ועם הדרך שלך, את לא צריכה לתת לאף אחד או אחת להפריע לך בדרך להגשמה עצמית".

לסיום, מה השאיפות שלך לקראת השנה החדשה מבחינה עסקית?
"אני מאחלת לנו שנהיה כל הזמן בצמיחה, נתפתח ונצליח להפוך את אתלטיקליניק לבית של כל הספורטאים, תוך התאמת החליפה הטיפולית האולטימטיבית לכל אחד מהם. מעבר לזה, רק בריאות. כל השאר כבר יבוא לבד".