תמנה באדיבות מחוברים מאות בני נוער בסיכון עולים מצרפת השתתפו בטורניר כדורגל תמנה באדיבות מחוברים

כדורגל בניחוח צרפתי: מספר ימים לאחר שגמר טורניר "ליגת האלופות" התקיים באצטדיון "סטאד דה פראנס" בפאריז, הגיש לשיאו גם טורניר הכדורגל של תכנית "מחברים" שמספקת מסגרת חינוכית ברחבי הארץ לאלפי בני נוער בסיכון עולים מצרפת

תמונה באדיבות "מחוברים" 

בטורניר הכדורגל של "מחוברים" השתתפו קבוצות כדורגל של בני נוער בכיתות ז' עד י' המשתתפים בתכנית מירושלים, אשדוד, אשקלון, בית שמש ונתניה. בסופו של יום תחרויות ארוך שהתקיים ב"אורבן קט-רגל פולג" בנתניה, זכתה קבוצת "מחוברים אשדוד".

לדברי אריאל קנדל, מנכ"ל עמותת "קעליטה" (ארגון הגג של עולי צרפת בישראל), "תכנית 'מחוברים' היא בבחינת 'אוויר לנשימה' עבור בני הנוער העולים מצרפת. התלמידים העולים דוברי הצרפתית מגיעים לבתי ספר שאינם ערוכים לקליטתם ולצוותים חינוכיים שאינם יודעים כיצד לעזור להם, ופרט לאתגרי ההסתגלות למדינה ותרבות חדשים הם נאלצים להתמודד גם עם קשיי שפה והבנה לקויה של החומר הנלמד. המצב מוביל לידי כך שרבים מהם נושרים ממערכת החינוך. בעיה נוספת היא שבישראל, בניגוד לצרפת בה יום הלימודים מסתיים ב-17:00 ואף ב-18:00 בערב, לתלמידים אין מסגרת אמיתית לשעות אחר הצהריים. כך, התלמידים העולים מוצאים עצמם חופשיים בשעה מוקדמת של היום. ההורים העולים עסוקים מדי באולפנים, בחיפוש מקום עבודה ובקשיי ההגירה היומיומיים שלהם עצמם, ולא תמיד ערים לכך שילדיהם נתונים למצב בו הם יכולים להפוך ל'ילדים בסיכון'. תכנית 'מחוברים' מסייעת להם, והיא חיונית לקליטתם המוצלחת בארץ".

עמוס הלר, מנהל תכנית "מחוברים", מספר כי "תכנית 'מחוברים' מספקת מסגרת יומיומית חיונית לבני הנוער ומצליחה למנוע פעילות שלילית בקרב העולים. בני הנוער בתכנית זוכים לסביבה חינוכית וחברתית תומכת, לחוגים מותאמים, מרכזי למידה וקבוצות נוער – ולא פחות חשוב, גם לאוזן קשבת. טורניר הכדורגל שהגיע לסיומו המוצלח הוא רק אחד מכמה פעילויות ספורט שאנו משלבים בתכנית, מתוך הכרה בכוח החינוכי והטיפולי הטמון בענפי הספורט הקבוצתיים. אנו מקווים כי זוהי תחילתה של מסורת רבת שנים, ממנה ייהנו בני הנוער העולים וגם החברה הישראלית תצא נשכרת".