פרסומת היכל התרבות
פסטיווקלי מדני סנדרסון עד שמעון בוסקילה: ממשיכים במסורת הפסטיווקאלי פסטיווקלי

חגיגת הזמר העברי בנתניה תגיע לשיאה בתחילת החודש הבא עם הפסטיבל המסורתי שחוגג 6 שנים ויכלול את מיטב האמנים לצד הפקות מקור וערבי מחווה ליוצרים ואנשי תרבות שחלקם נפטר לאחרונה. ציפי ליפשיץ, מנהלת אגף האירועים בעמותת היכל התרבות נתניה: "הקהל מצביע ברגליים והזמר העברי חי ובועט". כל המופעים והאטרקציות בפנים 

אמנים שיופיעו בפסטיווקלי 2022

פתחו יומנים: בין ה-8-10 באוגוסט תתקיים חגיגת הזמר העברי הגדולה והמסורתית בנתניה – הפסטיווקאלי שייערך בעיר זו השנה השישית במספר.

שני האירועים המרכזיים יתקיימו באמפי דשא הסמוך לקניון עיר ימים: הראשון, שייערך ב-9 באוגוסט, יהווה את חגיגות 55 שנות יצירה לדני סנדרסון, שיארח את מזי כהן. השני, יום לאחר מכן, יעמוד בסימן הפקת מקור חד פעמית שהוכנה במיוחד לפסטיבל, בדמות מחווה ליצירותיו של המשורר והפזמונאי יורם טהרלב, שהתארח בפסטיבל הקודם ונפטר בתחילת ינואר השנה.

ערב המחווה הגרנדיוזי, שייקרא "שהשמש תעבור עלי", ילווה על ידי סימפונט רעננה בניצוחו של דודי זבה, אחד המנצחים המוכשרים בתחומו. על הבמה יתנו את הטון שמעון בוסקילה, מירי אלוני, קלייר בן דוד, יהודה אליאס הנתנייתי וכן שתי זמרות אופרה, בשילובים יפים ומקוריים למגוון יצירותיו של טהרלב. לצדם יופיע הלהקה הייצוגית המקומית 'בריזה' ועל הקאסט הרב גוני הזה תנצח השחקנית והזמרת גלית גיאת, שתשלב הנחייה עם שירה.

מעבר לכך, ייפתח מתחם נוסף בעיר ימים בהיכל התרבות על שם אריק איינשטיין בעיר ימים, שם תתקיים רצועה פופולארית בשעה 23:00 בלילה בדמות שלושה ערבי מחווה: ב-8/8 יהיה זה אירוע בשם 'הפוך גוטה הפוך' – פסקול חייו וסרטיו של אורי זוהר שהלך לעולמו ביוני השנה. את הערב, שיכלול מערכונים, קטעים מסרטיו של זוהר ומיטב השירים של אריק איינשטיין ולהקת לול, ינחה יואב קוטנר, הנחשב לאורים והתומים במוסיקה ישראלית, וכן יופיע יוצא כוכב נולד ותושב נתניה, ז'קו אייזנברג.

יום לאחר מכן ייערך ערב מחווה ליגאל בשן ולהקות פיקוד צפון לדורותיהן, בו יופיעו יונתן מילר הזכור לטוב מלהקת 'הופה היי' וכן יהודה אליאס, יוצא לקת פיקוד צפון. ב-10/8 תינעל סדרת ערבי המחווה באירוע לכבודו של חתן פרס ישראל, אביהו מדינה, שיוקדש לזמר הים תיכוני. על הניהול המוזיקלי הופקדה הנתנייתית ורד פיקר ואילו על ההנחיה ינצח השחקן דן שפירא.

סימפוזיון פותח

וזה עוד לא הכל. אירוע הפתיחה בבוקר ה-8/8, אף הוא במתחם אריק איינשטיין, יהיה סימפוזיון בהנחיית יורם רותם מגל"צ ובהשתתפות יאיר ניצני, יוני רועה מנתניה, סוזי מילר ומנהל גלגל"צ נדב רביד מנהל גלגלצ. הנושא המסקרן של הסימפוזיון: רק מילה בעברית? לכתוב ולשיר באנגלית או בשפות אחרות – טוב או רע?

מתחם נוסף בעיר ימים יהיה כמובן בפיאנו, כאשר בכל יום יתארחו בו חבורות זמר מרחבי הארץ – מהמועצה האזורית תמר, דרך פרדסיה ואבן יהודה הסמוכות ועד גבעת עדה – מה שמהווה חלק ממסורת וליבת הפסיווקאלי. האירועים יהיו פתוחים לקהל, כאשר החידוש השנה הוא שבכל יום ינחה את האירוע אמן מרכזי – ב-8 באוגוסט יהיה זה דורון מזר, ב-9 אורי הפרז וב-10 ורדינה כהן.

על הניהול המוזיקלי של הפסטיווקאלי כולו הופקד אילן גלבוע, יחד עם ועדת הרפרטואר של עמותת היכל התרבות נתניה, הכוללת את המנכ"ל בני אפרים, ציפי ליפשיץ, מנהלת אגף האירועים וכן את עירית כהן-רז, אף היא מאגף האירועים בעמותה.

"התחלנו את הפסטיווקאלי ביוזמה של ראש העירייה, שהציעה לשים את הזמר העברי במרכז הבמה על רקע המוסיקה העכשווית והנוער שמעדיף לעיתים לועזית", נזכרת ציפי ליפשיץ. "לקחנו את ההצעה שלה בשתי ידיים והמקום הכי טבעי הוא כמובן שכונת עיר ימים, בה כל הרחובות נקראים על שם אמנים ישראלים בולטים, מבני ברמן ויוסי בנאי, עבור בעוזי חיטמן ואהוד מנור, שושנה דמארי ואחרים".

על החשיבות של הפסטיווקאלי עבור העיר בכלל ועמותת היכל התרבות בפרט, הוסיפה ליפשיץ: "ההתרגשות גדולה מאוד בזכות העובדה שממשיכים את המסורת שבנינו כבר שש שנים, ועדיין, עם כל ההשפעות המוזיקליות מסביב, הזמר העברי חי ובועט והקהל מגיע ומצביע ברגליים. זה ממלא אנשים, מדבר אליהם ומחבר ביניהם. האירוע נחשב לעוגן בנתניה וחשוב מאוד לעיר שלנו. מעבר לזה, גם ברמה הארצית כיף וחשוב לשמור על הדבר הנפלא הזה שנקרא זמר עברי, עם הפקות מקור וערך מוסף שייחודי רק לפסטיווקאלי".