פרסומת היכל התרבות
שעורים בנושא מחשבת ישראל  שעורים בנושא מחשבת ישראל בעלות סמלית שעורים בנושא מחשבת ישראל

הרוח החדשה שמנשבת בנתניה מכיוון היחידה לתרבות תורנית בעמותה לחינוך בלתי פורמלי ממשיכה לרענן במגוון פעילויות ייחודיות לציבור הרחב. והפעם המיקוד יהיה על לימודי מחשבת ישראל, הלימודים יתקיימו במסגרת המדרשה למחשבת ישראל "במחשבה תחילה"

 השבוע יתקיים מפגש אשר יכלול שני שעורים אשר יינתנו במסגרת התוכנית הייחודית, הלימודים יפתחו לציבור הרחב, וילמדו על ידי טובי המרצים, המפגש הקרוב יתקיים ביום שני, כ' אדר א' תשע"ו, 29.2.16 בשעה 20:30 במכללת נתניה (כיתת מורשת ישראל) ההשתתפות בלימוד היא בעלות סמלית של 20 ש"ח למפגש בלבד .

מהיחידה לתרבות תורנית בעמותה לחינוך בלתי פורמלי נמסר: מחשבת ישראל היא פרי הניסיון המתמשך של הוגים יהודים בכל הזמנים לפרש מחדש את היסודות העיוניים של המסורת והתרבות היהודית, במטרה להתמודד באמצעות הידע עם האתגרים שהמציאות היהודית והישראלית מציבה בפני כל דור ודור היהודית והישראלית, בכך מהווה מחשבת ישראל תשתית רעיונית לכל ענפי היצירה התרבותית היהודית. לימודי מחשבת ישראל מאפשרים להבין את מכלול התרבות היהודית על גווניה, מקורותיה וזרמיה. 

המפגש ביום שני יתחיל סדרה של ארבעה מפגשים, מפגש אחד בכל חודש. כל המפגשים יתחילו בשעור של ד"ר שלי גולדברג. גולדברג, נמנית על "החמישייה הפותחת" של המרצים בנושאי מחשבת ישראל, קבלה ופסיכולוגיה חסידית. ספריה של גולדברג נמכרים כרבי מכר גם בקרב הציבור החילוני וקהל רב מגיע להרצאותיה מכל הארץ.המפגש הקרוב של גולדברג יעסוק בבשורת המהפכה שחוללה הקבלה והחסידות. את השיעור השני יעביר הרב עידו פכטר, רב קהילת "ישראל הצעיר" ברמת פולג. שיעורו של הרב פכטר יעסוק "בפילוסופיה של חיי העולם הזה".
"היוזמה החלה בעקבות הביקוש הרב לשעורים בנושאים שונים ביהדות, גם מקרב הציבור שאינו דתי. בבית הכנסת "ישראל הצעיר" ברחוב אברהם שפירא פועלת כבר כמה שנים מדרשה לתנ"ך, המושכת אליה ציבור רב ומגוון" לדברי רועי זלצר, מנהל היחידה לתרבות תורנית. "החלטנו לפתוח שעורים שיינתנו במכללת נתניה, המהווה מקום נייטרלי שאינו שייך לדתיים או חילונים וכן במטרה לתת לשעורים ניחוח אקדמי".
לפרטים נוספים: רועי זלצר, מנהל היחידה לתרבות תורנית 052-3816844