פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
יום האשה הבינלאומי בנתניה יום האישה הבינלאומי 2019 בנתניה יום האשה הבינלאומי בנתניה

לרגל יום האישה 2019 מגוון אירועי תרבות ובידור ברחבי העיר נתניה, הרצאות ומפגשים עם נשים מובילות בחברה הישראלית, ביניהן ליא קנינג, יוכי ברנדס, יעל לבנטל, לוסי האריש ועוד

יום האשה הבינלאומי בנתניה

עיריית נתניה והיכל התרבות העירוני נתניה מציעים מגוון אירועים לציון יום האישה 2019. שבוע אירועי יום האישה הבינלאומי 2019 בנתניה יחול בתאריכים 4-12.3 ויתקיים במוקדים שונים בעיר. במהלך כל השבוע תוצג תערוכת יצירות של תלמידי מגמת אומנויות העיצוב בבית הספר "אורט גוטמן" באכסדרת היכל התרבות נתניה.

במרכז האירועים פרויקט "בתים מארחים נשים". את סדרת האירועים יפתח בית מארח במפגש "הכי מדהימות שיש" (4.3) מפגש מצחיק סוחף ומלא באנרגיות נשיות הנוגעות בכל הנשים בבית מארח רח' צרפת. עוד באותו היום הפעילה הפמניסטית המזרחית ד"ר יאלי השש תגיע לבית מארח ברחוב קדושי בזלן עם הרצאה מרתקת על פמיניזם, מזרחיות והכוח לשנות.

בנוסף ניתן יהיה להגיע ולשמוע את סיפורה האישי של תמי מונטאג (האח הגדול), בתה של אסתי ויינשטיין ז"ל - "עושה כרצונו: מנקודת מבטי", על החיים בחסידות גור והיציאה בשאלה על כוח רצון ובחירה בחיים בבית מארח ברח' הרב קוק (6.3).
המאמנת והפסיכותרפיסטית אפרת דורון תספר בבית מארח ברחוב חיים לסקוב על מסעה האישי העוסק באפשרות שלנו לראות את עצמנו ב"עיניים טובות" (7.3).

מפגש נוסף יתקיים עם הסופרת יוכי ברנדס על ספרה החדש ''אדל'' במוזיאון נתניה (6.3), הספר מספר את הסיפור על התינוק האסופי שחי בתחתית החברה במזרח אירופה של המאה ה-18 והצליח בבגרותו לחולל ביהדות את המהפכה המשמעותית ביותר של העת החדשה.
הסופרת אסתר דגן קניאל והמוזיקאית רחלי וולשטיין יגיעו לבית מארח ברח' יהודה הלוי עם המופע "איך אישה קמה?", המשלב משחק ושירה (6.3).

מפגש אינטימי יתקיים עם הרקדנית, הזמרת והמוזיקאית טניה וינקור (מיומנה) בבית מארח ברח' ישראל גלילי (5.3) ועדי קיסר תגיע לערב שיח על ערבי "ערס פואטיקה" שהיא ייסדה במרכז הגג (5.3).

ההצגה "מקווה" של התיאטרון העירוני ומפגש עם המחזאית הדר גלרון (5.3). וכן מופע מוזיקלי "בת קול'' בעקבות שיריהן של משוררות ישראליות ידועות ואהובות בגלריה על הצוק (7.3). עוד בין שלל האירועים ניתן למצוא סדנאות והרצאות מגוונות ביניהן ההרצאה של פרופ' יורם יובל בפלנתניה ''המוח שלו המוח שלה'' שינסה לענות על השאלות רבות בנוגע להבדלים בין הגברים לנשים (10.3). בהיכל התרבות יוקרן הסרט "אהבותיה של ליא קניג" העוקב אחר השחקנית הדגולה כלת פרס ישראל ליא קניג ויכלול מפגש עם קניג עצמה ועם במאית הסרט טלי אוחיון (4.3). ובקרית צאנז יתקיים סיור ומפגש "בנות מלך", בעקבות סיפורן המרתק של הנשים בקהילה בהדרכתה של ברוריה בר שדה (12.3).

יעל לבנטל תעלה עם מופע סטנד אפ "החיים על פי יעל לבנטל" בהיכל התרבות נתניה (7.3). ועוד באותו היום תתקיים הרצאה מרתקת של עינת בייננברג וסיפורה האישי של יונית היימס על מאבקה בסרטן השד במקביל ליריד מעצבים ססגוני בשיתוף "האגודה למלחמה בסרטן" סניף נתניה.

את אירועי יום האישה, תחתום לוסי האריש, בהרצאתה "לא מתנצלת" בהיכל התרבות ע"ש אריק איינשטיין בעיר ימים, ותספר איך זה להיות אישה, עצמאית, מוסלמית ישראלית מדימונה לצד ההגשמה המקצועית כעיתונאית ומגישת חדשות במזרח התיכון (11.3).