פרסומת היכל התרבות
תמונה: עיריית נתניה יורי גגארין – האדם הראשון ששהה בחלל מונצח בנתניה תמונה: עיריית נתניה

פסלו של גגארין יוצב במרכז המדע, התרבות והחלל – הפלנתניה ויהווה מוקד משיכה למבקרים מרחבי העולם שילמדו אודות האדם הראשון בהיסטוריה ששהה בחלל והטביע את חותמו על האנושות כולה

אירועים בנתניה והסביבה - יורי גגארין – האדם הראשון ששהה בחלל מונצח בנתניה

תמונה: עיריית נתניה

 

עיריית נתניה וקרן נתניה בשיתוף שגרירות רוסיה יקיימו טקס הסרת הלוט מפסלו של יורי גגארין שהוצב בפלנתניה בעיר. 

פסלו של גגארין הוצב בפלנתניה הודות לתרומת קרן "דיאלוג של תרבויות". בחירת מרכז הפלנתניה כמקום בו יוצב הפסל אינו מקרי, במתחם הפלנתניה מתקיימות סדנאות והרצאות חווייתיות לילדים ומבוגרים בנושא החלל והאטסרונומיה, לצד גן מדע עם מתקנים מיוחדים והכל על טהרת עולמו הקסום של החלל.

בתאריך 28 במרץ יתקיים טקס חנוכת הפסל של גגארין והסרת הלוט – תאריך סמלי בין יום הולדתו של גגארין ב-9 במרץ 1934 ובין יום טיסתו כאדם הראשון ששהה בחלל ב-12 באפריל 1961.

הטקס, במעמד ראש העיר נתניה, מרים פיירברג איכר, קוסמונאוט מרוסיה שיעניק הרצאה על שהייתו בחלל, שגריר הפדרציה הרוסית בישראל, אנטולי ויקטורוב, סגן סוכנות החלל הרוסית "רוסקוסמוס", סרגיי סבלייב ומנהל סוכנות החלל הישראלית אבי בלסברגר. בנוסף- צפויה הפתעה לבאי הטקס היישר מתחנת החלל הרחוקה.

בפלנתניה תוצב תערוכת "גגארין שלנו" – תערוכת צילומים ייחודית אודות האדם המיוחד שהשאיר חותמו על האנושות כולה.

יורי אלכסייביץ' גגארין היה קוסמונאוט סובייטי. האדם הראשון בהיסטוריה ששהה בחלל, והראשון שחג סביב כדור הארץ.

ב-12 באפריל 1961 השלימה החללית "ווסטוק" בה טס הקפה סביב כדור הארץ והשיבה את גגארין בשלום לאדמת ברית המועצות. בכך הפך גגארין לגיבור בארצו ובעולם כולו. ב-27 במרץ 1968 נהרג גגארין בהתרסקות מטוס מיג-15 בו טס עם מדריך טיסה.