פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
שבע החלל הבינלאומי בפלנתניה שבוע החלל הישראלי יתקיים בפלנתניה שבע החלל הבינלאומי בפלנתניה

הפלנתניה יציין את שבוע החלל הישראלי עם מגוון פעילויות, סדנאות ומופעים עם כוכבי הילדים והנוער טום באום ולירון רביבו 

שבע החלל הבינלאומי בפלנתניה

שבוע החלל הישראלי יצוין השנה בתאריכים 24-28 בינואר וזאת ביוזמת סוכנות החלל הישראלית שבמשרד המדע והטכנולוגיה. האירועים מתקיימים, זו השנה התשיעית ברציפות, סמוך לתאריך אסון מעבורת החלל קולומביה ולהנצחת מורשתו של האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ז"ל ובשיתוף עיריית נתניה והפלנתניה.

בשנים האחרונות זכו אלפי מבקרים לבקר במתחם הפלנתניה בשבוע החלל הישראלי, וכעת, לאור אתגרי הקורונה, ישודר האירוע המרכזי של שבוע החלל של סוכנות החלל והפלנתניה באופן מקוון לכל המעוניין.

במסגרת האירועים המקוונים מתחם הפלנתניה וסוכנות החלל הישראלית מזמינים את הקהל הרחב לצפות בשידור החי ביום שני ה- 25 בינואר בשעה 17.00. את המשדר ינחו כוכב הילדים טום באום ולירון רביבו והוא יכלול משחק אינטראקטיבי ישיר מחדר הבקרה של מומחיות החלל ומשדר ייחודי של אסטרונאוט יענה על שאלות הצופים.
לצורך השתתפות במשחק האינטרקטיבי יש לעקוב אחר עמוד האינסטגרם של הפלנתניה #planetanya2021.

בנוסף לפעילות זו, יתקיימו בשבוע החלל הישראלי מפגשים מקוונים גם לתלמידים מרחבי הארץ, לרבות תלמידי נתניה, אשר ישתתפו בסדנאות, יכינו לוויינים אישיים, יתחרו ביניהם ויקיימו סיעור מוחות מחשבתי בחקר טכנולוגיות החלל.

מנהלת הפלנתניה, שלי הרפז גרינברג, מסרה: "הקורונה אילצה אותנו להתמודד עם אתגרים רבים וביניהם גם הפקת משדר מיוחד לשבוע החלל לו אנו מצפים בהתרגשות בכל שנה מחדש. יחד עם סוכנות החלל במשרד המדע הופקה תכנית עשירה כולל פעילויות שהופקו במיוחד ויוצגו באתר הסוכנות. השנה המתכונת השתנתה, אבל היא מאפשרת לכל התושבים והתלמידים מרחבי הארץ ליהנות מהפעילות וכל זאת בלי לצאת מהבית".