פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
אירועי שבוע הספר בנתניה אירועי שבוע הספר ברחבי העיר נתניה אירועי שבוע הספר בנתניה

אירועי שבוע הספר העברי יתקיימו השנה בין התאריכים 17-7 ליוני ויכללו למעלה מ-30 אירועי תרבות ופנאי לילדים ומבוגרים במספר מוקדים בעיר ובשכונות נתניה, בהשתתפות: יובל דיין, אמיר דדון ,גיל חובב ועוד

 

אירוע שבוע הספר בנתניה

נתניה חוגגת את שבוע הספר העברי בין התאריכים 17-7 ביוני בעשרות מופעי תרבות, מפגשי ספרות, שעות סיפור וסדנאות יצירה.
בין האירועים השונים ניתן ליהנות ממפגשים פרונטליים עם אמנים ויוצרים שהעניקו למילה הכתובה משמעות ביצירה המוסיקלית. ביניהם: הופעה חיה עם אמיר דדון בהיכל התרבות העירוני (8.6), מפגש ספרותי מעורר השראה בו גיל חובב מספר על אליעזר בן יהודה בנעלי בית (9.6) וכיתת אמן עם האמנית והיוצרת יובל דיין (13.6).
בנוסף ברשת הספריות העירוניות, ספריית הכיכר והמרכזים הקהילתיים בסדנאות יתקיימו סדנאות יצירה והצגות לילדים עם מיטב כוכבי הילדים, שוק "קח תן", מופע לילדים ומשחקי רצפה במוזיאון בית הבאר.

כמו כן יתקיימו פעילויות במוזיאון לתולדות העיר. תוכלו לחזור לשנות ה-60 באמצעות ספרי הזיכרונות האישיים שהוותיקים בינינו החזיקו קרוב לליבם. סדנאות "גרפיטי" בעקבות סיפור ומרתון צילום בעקבות שירים ובכלל היכרות עם קורות העיר המוצגים בספר, בתמונה, במכתבים וביומנים. תוכלו להתארח בסלון ספרותי הכולל מפגש עם סופרים ויריד ספרים לדוברי רוסית וצרפתית ומופע שירה של הזמרת והמלחינה רחלי וולשטיין במופע מקורי לשירי משוררות מקומיות.

כחלק מהליך עידוד הקריאה בקרב ילדים ובני נוער רשת הספריות יצאה במיתוג חדש עם סדרה מוגבלת של כרטיסי קורא, סימניות וכיוצ"ב בדמויות של גיבורי על שאוירו במיוחד לטובת הפרויקט על ידי אמנים בני המקום: אלירן מלכה וענת רז.

בני אפרים, מנכ"ל עמותת היכל התרבות העירוני: "התרבות מקורה במילה. התיאטרון המעלה מחזות, מופעי הזמר שמקורם בשירים, המוסיקה והציור המהווים שפה בפני עצמה יוצרים את העוצמה התרבותית והשפעתה הנפלאה על כולנו. שבוע הספר העברי ממחיש את היותה של המילה בכלל ושל המילה הכתובה בפרט, יוצרת תקשורת בינאישית, מרחיבה אופקים ומעשירה את חיינו. זו הזדמנות נהדרת לכל משפחות תושבי העיר על נעריהם וטפם, לגעת במילים ולגעת באנשים באמצעות שפע הספרים ושפע פעילויות התרבות היוצאות מהמילה הכתובה וחוזרות אליה".

פורמלי: "מילים מאפשרות ליצור דברים גדולים. למילה, רצף של אותיות, ובהן הכוח לברוא את המציאות התרבותית-חברתית שלנו, ובכך להשפיע על חברה טובה יותר. שבוע הספר העברי הוא מאורע תרבותי חשוב מאין כמוהו לכלל תושבי העיר בכל הגילאים. אני מברך על שיתוף הפעולה הפורה בין כלל מוסדות התרבות המובילים בעיר ומזמין את התושבים להצטרף לחגיגה בלתי פורמלית".