פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
ארכיון | קופת חולים כללית  סייעת שמסרבת להיבדק לקורונה לא תקבל שכר ארכיון | קופת חולים כללית 

בית הדין לעבודה אפשר למועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל להפסיק לשלם שכר לסייעת שמסרבת להיבדק לקורונה והיא תצא לחופשה עד להחלטה סופית בבקשה 

ארכיון | קופת חולים כללית 

בית הדין האזורי לעבודה תל אביב, בהרכב בראשות השופטת מירב קליימן, המשיך הבוקר (ראשון) את הדיון בעניינה של סייעת בכיתת החינוך המיוחד בבית הספר היסודי נוף צורים בכוכב יאיר-צור יגאל, לאחר שזו סירבה להתחסן או להציג בדיקה שלילית לקורונה.

את המועצה מייצגים עו"ד אלון אשר היועץ המשפטי של המועצה ועו"ד נעמה שבתאי.

בית הדין לא קיבל את בקשתה של הסייעת לשוב לעבודה או להמשיך לקבל שכר ובכך למעשה תוכל המועצה לעת הזו להפסיק לשלם את שכרה והיא תוצא לחופשה עד להחלטה סופית בבקשה.

חדשות מקומיות - סייעת שמסרבת להיבדק לקורונה לא תקבל שכר
ראש המועצה המקומית, יובל ארד, אמר בדיון הקודם כי השנה האחרונה היתה שנה לא רגילה, והטלטלה שעוברת על החברה הישראלית היא מהחמורות שידענו. לדבריו, לצד המשבר היתה השנה הזו גם שעתם היפה של ראשי הרשויות שנדרשו לקבל החלטות יומיומיות בנושאים הנוגעים לחיי הפרט, במקומות שבהם הממשלה התמהמה. 

מדובר בילדים עם צרכים מיוחדים ששליחתם לבידוד במקרה של תחלואת הסייעת, אינה דומה לבידוד של אדם רגיל. חוסר היכולת לעיתים לתווך להם את משמעות הבידוד מעצימה את הפגיעה הרגשית והנפשית.
בסופו של דבר, אמר ארד, ראש רשות יונק את סמכויותיו מצו המועצות המקומיות האחריות שנקבעה על ידי המחוקק היא לבריאות הציבור, לכלל, והוא יצוא מהנחה שהפרט נכלל בתוך הכלל. צריך להסתכל על בריאות כלל הציבור. "אני סבור שכשמים על כף המאזניים את הצורך לשמור על אותם תלמידים צעירים אנו נדרשים לאזן בין זכות היסוד של התלמידים לחיים וזו צריכה להיות מועדפת על זכותה של הסייעת לפרטיות זו היא הציפייה גם של הציבור מאיתנו".

עו"ד אשר טען כי הסייעת נהגה בחוסר תום לב בסירובה להציג אישור לבדיקת קורונה שלילית, ובחקירתה היום על ידי עו"ד שבתאי התברר כי ניסתה להטעות את מנהלת כח האדם של המועצה ולטעת בה הבנה מוטעית כאילו התחסנה.

ראש המועצה המקומית, יובל ארד אמר בתגובה "משמעות ההחלטה היא שבית הדין נתן גיבוי למדיניות המועצה והשמירה על זכות התלמידים לחיים".