להתחסן נגד שפעת עכשיו: היתרונות של חיסון מוקדם אילוסטרציה | freepik

מדוע כדאי להתחסן כבר עכשיו - שפעת היא מחלה מדבקת שעלולה להיות חמורה ולהוביל לסיבוכים. מאת: ד"ר ג'ואנה מלכה, רופאת משפחה ומנהלת רפואית ממרפאת מאוחדת בנתניה

כרופאת משפחה, אחת העצות החשובות ביותר שאני יכול להציע למטופלים שלי היא להתחסן לשפעת לפני שעונת החורף מגיעה. בעוד שאנשים רבים עשויים לחשוב שעדיף לחכות עד שעונת השפעת תתחיל באופן רשמי, חיסון מוקדם יכול להציע יתרונות רבים ולעזור לכם ולבני משפחותיכם להישאר בריאים במהלך החודשים הקרים יותר, ואלה הסיבות:

תגובה חיסונית אופטימלית בדרך כלל לוקח כשבועיים עד שחיסון השפעת הופך ליעיל לחלוטין. על ידי התחסנות כעת, ניתן למערכת החיסונית שלנו מספיק זמן לפתח הגנה חזקה מפני נגיף השפעת. הכנה מוקדמת זו מבטיחה שעם תחילת עונת השפעת, הגוף שלנו כבר יהיה מצויד בנוגדנים הדרושים כדי להדוף את הנגיף. הנגיפים שגורמים לשפעת משתנים כל שנה. הרכב החיסון נבדק מדי שנה כדי לכלול את גני הנגיף הצפויים.

סיכון קטן יותר למחלה קשה נגיפי השפעת מתחילים להסתובב באוויר כבר מחודש אוקטובר ועד מרץ, ועל ידי התחסנות מראש, אנחנו מורידים משמעותית את הסיכון למחלה קשה. שפעת היא מחלה מדבקת שעלולה להיות חמורה ולהוביל לסיבוכים, במיוחד עבור אוכלוסיות בסיכון כמו קשישים, ילדים צעירים ואנשים עם מחלות כרוניות. לכן, חיסון מוקדם יסייע להפחית את הסבירות לסיבוכים הקשורים לשפעת ולאשפוזים.

ירידה בהתפשטות הנגיף כאשר יותר אנשים מתחסנים לפני עונת השפעת, השכיחות הכוללת של הנגיף בקהילה יורדת. תופעה זו, המכונה חסינות עדר, מפחיתה את הסיכויים להתפרצות שפעת ומגינה על אלו שאינם מסוגלים להתחסן או על אלו שהחיסונים שלהם עשויים להיות פחות יעילים. על ידי חיסון מוקדם לשפעת, אנחנו תורמים למאמץ קולקטיבי להורדת שיעורי העברת השפעת.

הכנה לנסיעות ואירועים מי שמתכנן לטוס לחופשה בחו"ל, לנסוע או להשתתף במפגשים גדולים במהלך חודשי החורף, התחסנות מוקדמת יכולה להיות חשובה עבורו. השפעת יכולה להתפשט במהירות במקומות צפופים, במיוחד בטיסות, והחיסון מבטיח שנהיה מוגנים גם אם אנחנו באים במגע עם הנגיף בזמן נסיעה או באירוע.

שקט נפשי חיסון מוקדם מספק לנו שקט נפשי, בידיעה שנקטנו בצעדים יזומים כדי להגן על עצמנו ועל בני משפחתנו. כך, לא נצטרך לדאוג שלא שמא נידבק בשפעת ונחמיץ פעילויות חורף חשובות או נתמודד עם מחלה במהלך תקופת החגים.

לסיכום, אנחנו יודעים שעונת השפעת היא בלתי צפויה ויכולה להקדים. ולכן, מומלץ להתכונן לקראתה כמה שיותר מוקדם. חיסון מוקדם מבטיח תגובה חיסונית מיטבית, מפחית את הסיכון למחלות קשות, מסייע במניעת התפשטות הנגיף בקהילה ומציע גישה נטולת מתחים וחששות. והכי חשוב – שנהיה בריאים.