תלמיד כיתה א' מנתניה כבר שישה שבועות לבד בבית
התלמיד, הלומד בכיתה א' בבית ספר בעיר, חווה קשיים חברתיים ולא חזר ללימודים מאז החגים. אימו עושה כל מאמץ כדי שיעבירו אותו לכיתה מקבילה יחד עם חבריו מהגן, אבל המנהלת מסרבת בתוקף. "הבן שלי כבר 6 שבועות לא הולך לבית הספר, וזה לא מעניין שם אף אחד", אומרת האם בכאב. משרד החינוך: "התלמיד מסתדר היטב בכיתתו"
טענות קשות של אם לתלמיד כיתה א' בעיר, שנעדר כבר 6 שבועות תמימים מבית הספר בשל קשיים חברתיים, אך במוסד החינוכי מסרבים להעבירו לכיתה מקבילה יחד עם חבריו.
מדובר בילד שסבל מבעיות חברתיות עוד טרם עלייתו לבית הספר, ועל כן נשאר שנה נוספת בגן במטרה להתחזק חברתית. כבר במהלך החופש הגדול הגיעה אימו, מצוידת באישורים המתאימים המעידים כי מדובר בילד שעובר טיפולים רגשיים וכל מבוקשה היה לשבצו בכיתה עם חבריו מהגן על מנת להקל עליו את תהליך ההסתגלות למסגרת החדשה. לתדהמתה, מרבית החברים שובצו בשתי כיתות אחרות בעוד בנה שובץ בנפרד.
"לילד שלי אין סיכוי מבחינה חברתית בכיתה הנוכחית שלו. הוא מתוסכל כל כך, מבודד בהפסקות, לא משחק עם אף אחד ובוכה בלילה", קובלת האם. "קיימתי אלפי שיחות עם כל הגורמים המקצועיים, מהמנהלת, דרך היועצות ומינהל חינוך ועד הפיקוח. כל מה שאני מבקשת שיהיה עם החברים שלו".
למה הילד לא עובר כיתה?
"המנהלת הבטיחה לי שאחרי החגים הוא יעבור, אבל משום מה היא התחרטה ולצערי פשוט לא רואה אותי ואת הילד ממטר. כואב לי מאוד שלא רואים כאן את טובת הילד. המערכת מגבה את המנהלת ואני פשוט אבודה. היא אמרה לי בפירוש שמבחינתה או שהוא נשאר בכיתה, או שיעבור לבית ספר אחר. בסופו של דבר הילד שלי לא הולך כבר 6 שבועות לבית הספר, וזה לא מעניין שם אף אחד".
בעיריית נתניה סירבו להגיב בנושא והפנו אותנו למשרד החינוך.
ממשרד החינוך נמסר כי "נערכה פגישה עם האם והוסבר לה כי אין אפשרות להעביר את בנה לכיתות א'1 או א'2 מטעמים פדגוגיים וזאת בהתאם להחלטת בית הספר. לאם הוצעו מספר פתרונות שלצערנו נדחו על ידה. יצוין כי התלמיד מסתדר היטב בכיתתו מבחינה לימודית וחברתית ואין כל הצדקה למעבר".