אפלייה? אי שיויון? לא בבית ספרנו
במסגרת שבוע זכויות הילד מטעם האו"ם וקרן "יוניסף"- הקרן השמה לעצמה למטרה לקדם את זכויות הילד בארצות החברות באו"ם, התקיימה בשבוע שעבר בכנסת ועדה מיוחדת בראשות חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון
לוועדה הוזמנו תלמידים נבחרים ומוריהם, שהציגו את עבודותיהם בנושאים שנבחרו השנה לקדם בבתי הספר בארץ.
תלמידי בית הספר "איתמר" נתניה הכינו תוצרים וסרטים במסגרת "השיעור הגדול בעולם", שיעור מתוקשב שנפתח לבתי ספר בכל הארץ וחשף את התלמידים לנושאים כגון "אפליה" ו"אי שיווין".
את המהלך הובילו המחנכת ליטל שלמה ורכזת התקשוב נטלי גמליאל שהניעו את התלמידים להביע את דעתם בנושא וליצור מיצגים הנוגעים לתפיסתם בנושאים אלו.
מהי אפליה?
התוצרים נשלחו לעמוד הפייסבוק הייעודי של ה"שיעור הגדול בעולם" בו הועלו עבודות תלמידים מכל הארץ. העבודות הנבחרות הוצגו בוועדה בכנסת על ידי התלמידים ולוו בשיח פתוח מול חברי הוועדה ותלמידים נוספים מכל פלחי האוכלוסייה בארץ. את בית הספר "איתמר" והעיר ייצגו בכבוד התלמידים: עידו קורן וניק מורב מכיתה ד'1, ותלמידת כיתה ו'/1 אידה סלבינה והרכזת החברתית אלינור יעיש.
התלמידים הציגו סרטון שיצרו בתוכנה ייעודית להסביר מהי "אפליה", היכן הם נתקלים בה ומה הפעולות השונות הנעשות בבית הספר על מנת להימנע מ"אפליה" שכזו.
הם ציינו כי בבית ספרם משולבים תלמידים בעלי לקויות וקשיים שונים שמקבלים יחס שווה ולא ניכר שהלקות מפריעה לכלל, אלא מתקבלים כ"שווים בין שווים". התלמידה אידה, שעלתה מברית המועצות הסבירה לחברי הכנסת כי בעקבות השיעור היא לקחה על עצמה את הנושא כמטרה ומעבירה שיעורים נוספים להעלאת מודעות לקשיי תלמידים עולים, לקבלתם והטמעתם בחברה.
"גאווה גדולה"
מנהלת בית הספר ד"ר אורנה חנס הוסיפה: "הביקור בכנסת אִפשר שיח מעמיק בנושא זכויות התלמידים, אפליה וחתירה לשוויון ויצר הדים חיוביים באשר לתהליך והתוצרים. המפגש המרגש בכנסת תרם לתלמידים וגרם לגאווה גדולה להוריהם, לבית הספר ולעיר כולה".