טקס פתיחת מבצע "הקש בדלת" 2024 תמונה: עיריית נתניה

בטקס מרגש שנערך בלשכת ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, הושקה פתיחתו הרשמית של מבצע ההתרמה השנתי "הקש בדלת" של האגודה למלחמה בסרטן

אירוע ההשקה נפתח בנימה מרגשת כאשר ראש העיר בירכה לרגל פתיחת המבצע, שיתקיים ב 29-30/9/24. בנוסף, שיתפו התלמידות המצטיינות על היכרות עם אנשים שחלו במחלת הסרטן. אתי דהן הוסיפה על חשיבות אורח חיים בריא לכלל הציבור ובמיוחד לבני נוער. עוד הדגישה אתי דהן את חשיבות ההשתתפות בפעילות חברתית במיוחד נוכח האתגרים מולם ניצבת החברה הישראלית בכלל, והנוער הנתנייתי בפרט.
שיר בוטל צור סקרה את הפעילות הענפה של האגודה למלחמה בסרטן בכלל ואת פעילות סניף נתניה, המהווה בית פתוח לתושבי העיר חמישה ימים בשבוע, ומתקיימים בו פעילויות גוף ונפש, כגון קבוצת תמיכה עם פסיכולוגית, יוגה, פילטיס ועוד. בוטל צור ציינה כי היא מלאת הערכה ותודה למינהל החינוך בעירייה שבהובלתו במסגרת פרויקט "מסע נתנייתי", הגיעו קבוצות תלמידים מבתי ספר שונים בנתניה לשמוע הרצאות על אורח חיים בריא. עייניטו אטלאי התייחסה לתוכניות עתידיות שבכוונת הסניף להפעיל לרבות פרויקט "הקיר המדבר" לתלמידי יסודי בנושא "חכם בשמש" ובחטיבות ותיכונים בנושא נזקי עישון. ציפי קפל הדגישה שהיא ידידת הסניף וכי היא מכירה ומוקירה את הפעילויות הרבות וחשובות המתקיימות בסניף נתניה.

בטקס נכחו ראש העיר מרים פיירבאג איכר, נציגי העירייה, אתי דהן, ראש מנהל חינוך וחברה, ציפי קפל, חברת מועצה וממונה על תיק הבריאות. את האגודה למלחמה בסרטן ייצגו שיר בוטל צור, מנהלת מחלקת סניפים ומבצע "הקש בדלת", עייניטו אטלאי, מנהלת סניף נתניה והסביבה של האגודה למלחמה בסרטן, וריטה בקרמן, רכזת מבצע ההתרמה בנתניה והסביבה.

כמו כן נכחו בטקס התלמידות דניאלה מרגוליס, לואי וורקו ועופרי רפאלוף מבית הספר אורט ילין שטקלס, בליווי סיגל כרמל, מחנכת ורכזת שכבה ט.

האגודה למלחמה בסרטן

האגודה פועלת לרווחת חולי הסרטן בכל ההיבטים – מהשאלת פאות לנשים שאיבדו את שיערן עקב הטיפולים ועד תוכניות ופרויקטים לשיפור איכות החיים בתקופה קשה זו.
עובדי ומתנדבי האגודה פועלים לחזק גם ילדים ומתבגרים המתמודדים עם סרטן, למשל בתחום הלימודי, על ידי חונכים להשלמת לימודים לילדים שהחסירו ימים בבית הספר עקב הטיפולים, מתן מחשבים לילדים הזקוקים לכך, וליווי של אחים בוגרים לילדים החולים ומתן סיוע רגשי.

האגודה רואה חשיבות עליונה בקידום אורח חיים בריא ופועלת לצורך כך בכל הדרכים – החל בחלוקת ערכות "חכם בשמש" לילדים בגיל הגן, דרך הדרכות במוסדות החינוך למניעת עישון ולהתנהגות בריאה ועד הסברה לקידום הבריאות של הקהל הבוגר.

מדי שנה האגודה מעניקה עשרות מענקי מחקר לקידום חקר הסרטן, ומסייעת בפתיחת יחידות אונקולוגיות, ברכישת ציוד רפואי מתקדם למרכזים רפואיים ברחבי הארץ, במימון אנשי צוות לרווחת חולי הסרטן ועוד.
כל פעילויותיה של האגודה למלחמה בסרטן מתקיימות הודות לתרומות הציבור בלבד