מרבית המדרכות בנתניה אינן עומדות בתקן
הליכה על המדרכה הפכה להיות פעולה מסכנת חיים, כאשר זו הפכה להיות מסלול נסיעה נוסף עבור אופניים, אופניים חשמליים, קורקינטים ממנועים ודומיהם, ויחד עם המכוניות החונות, הפחים שאינם במקומם, הגזם שנערם והעמודים החוסמים כבר לא נשאר מקום להולכי הרגל. בכדי להוביל לצמצום התופעה, יצאו מתנדבי עמותת אור ירוק לבדוק את מצב המדרכות בנתניה
בשנים האחרונות עולות תלונות של הולכי הרגל על כך שהליכה על המדרכה הפכה להיות פעולה מסכנת חיים. המדרכות, לטענת התושבים, הפכו להיות מסלול נסיעה נוסף עבור אופניים, אופניים חשמליים, קורקינטים ממנועים ודומיהם, ויחד עם המכוניות החונות, הפחים שאינם במקומם, הגזם שנערם והעמודים החוסמים לא נשאר מקום להולכי הרגל.
מתנדבי עמותת אור ירוק יצאו לבדוק את מצב המדרכות בנתניה במטרה להתריע על מקומות בהם קיימים ליקויים וסכנה להולכי הרגל.
בנתניה נמצא ב- 83% מהמדידות שהמדרכות אינן עומדות בתקן
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "המדרכות נועדו להיות המקום המוגן של הולכי הרגל בו הם יכולים לצעוד תוך תחושת בטיחות מפני סכנות הכביש. המצב בו המדרכות עמוסות חסמים מייצר סיכון חמור למשתמשי הדרך ולא ייתכן שהולכי הרגל, בהם קשישים, ילדים ובעלי מוגבלויות נאלצים לרדת אל הכביש. ראשי הערים והרשויות המקומיות חייבים לוודא כי המדרכות ממשיכות להיות אזור בטוח להולכי הרגל ולוודא כי הן רחבות מספיק וחפות ממכשולים. הקפדה על תקינות המדרכות יכולה להציל חיים ויש לטפל במפגעים לפני שהולך הרגל הבא יפגע".