ד"ר דורון בר חן על תפקידו ומהותו של רופא פה ולסת דר דורון בר חן

רופא פה ולסת היא התמחות ברפואת שיניים בה עוברים המתמחים הכשרה ארוכה המתמקדת לטיפול במגוון בעיות הקשורות לפה, ללסתות, לפנים ולעיתים גם לצוואר. ההתמחות כוללת בתוכה כמובן השתלות דנטליות אך גם טיפול בטראומות פנים כמו לסתות שבורות וניתוחי לסתות

בכתבה נתמקד בתחום עיסוקו של רופא פה ולסת בתחום הכירורגי של השתלות שיניים ועקירות שיניים מורכבות.

עקירות שיניים

ככלל, כל רופא שיניים יכול לבצע עקירת שיניים, יחד עם זאת ישנן עקירות מורכבות אותן יבצע רק רופא פה ולסת. עקירות של שיניים ששורש השן קרוב לעצב, שיניים שנשברו או שיניים כלואות הן מקרים נפוצים בהם נערב רופא פה ולסת לשלב העקירה. המומחה, בעל ידע רחב באופן משמעותי ולרוב גם בעל ניסיון משמעותי יותר מכל רופא בכל התמחות אחרת ברפואת שיניים בעקירת שיניים מורכבות.

השתלות שיניים

במדינת ישראל אין הגדרה או תנאי סף מסויימיים המאפשרים לרופא שיניים ספציפי לבצע השתלות שיניים. יחד עם זאת, מומחה לכירורגיית פה ולסת הוא הרופא הנכון והמתאים ביותר עבור טיפולים מסוג זה. בשלב ההתמחות, הרופאים מעמיקים יותר מבכל התמחות אחרת אודות השתלות שיניים, קרבה לעצב, כמות עצם מספקת להשתלת השן, מיקומים וסוג השתלים הנכונים עבור המטופל ועוד.
נכון, יתכן ותוכל לעבור השתלות שיניים גם אצל רופא שיניים אחר אך לבסוף זה עניין של עלות מול תועלת וניהול סיכונים.
במידה ותבחרו לבצע השתלות שיניים שלא אצל מומחה פה ולסת, תהיו חשופים באופן משמעותי יותר לסיכונים הכרוכים בהשתלות שיניים, גם לטווח הקרוב של הטיפול אך גם לשלבי ההחלמה ולמשך הזמן שהטיפול יחזיק מעמד.

אז מה היתרונות של טיפול אצל מומחה?

ראשית, המיומנות. בדיוק כמו שכשאתם בונים בית אתם קוראים לחשמלאי כדי לתכנן ולבצע את עבודות החשמל בבית ואת האינסלטור לתכנן ולבצע את מערכת הניקוז, גם במקרה הזה תרצו שהכירורג יבצע את טיפולי הכירורגיה.
שנית, גישה "רב תחומית", היכולת של רופא פה ולסת לקשר בעיות לסת ומנשך לבעיות שיניים אותם אתם חווים ולאבחן לא רק את התסמינים אלא גם את מקור הבעיה.
ולסיום, במרפאות כמו דנטל מדיקל סנטר תוכלו למצוא מומחה פה ולסת נחזיק את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר לטיפולים אותם הנדרשים לעבור כך שנוכל להעמיד עבורכם את הציוד הרפואי הטוב ביותר עבור הטיפול שלכם.

כמה עולה הטיפול אצל המומחה?
כמו בכל תחום, המחיר משתנה בהתאם לסוג הטיפול, למצבו הרפואי של המטופל ולנסיונו של הרופא.
אין ספק, טיפול אצל מומחה יהיה יקר יותר מטיפול אצל רופא ללא התמחות אך ככל הנראה תוכלו להיות רגועים יותר שהטיפול עובר על הצד הטוב ביותר.
בנוסף, טיפול אצל המומחה יוכל לחסוך הון על ידי אבחון נכון ומדוייק יותר וטיפול איכותי יותר שיחזיק למשך שנים רבות יותר.

מה חשוב לשאול בפגישת הייעוץ?

מספר שאלות שחשוב שתדעו את התשובה אליהן לפני שתתחילו את הטיפול.
1. איזה מומחה מבצע את האבחון ואת פגישת הייעוץ?
2. איזה רופא יבצע אתה שלב הכירורגי?
3. האם הרופא שמבצע את השלב הכירורגי הוא הרופא שגם יתקין לאחר מכן את הכתרים?


לסיכום

רופא מומחה פה ולסת עובר הכשרה מקיפה יותר ופועל בשיתוף פעולה עם רופאים נוספים על מנת לתת לכם את המענה הנכון ביותר עבור הטיפול שלכם.
אז אם אתם לקראת טיפול גדול, אנו מזמינים אתכם להגיע לדנטל מדיקל סנטר לפגישת ייעוץ על ידי מומחה שיעניק עבורכם את תוכנית הטיפול הנכונה בשבילכם.


דנטל מדיקל סנטר
סניף קיסריה: הרקיע 1, מתחם C-Center
טלפון – 077-2303541
סניף נתניה: בני ברמן 2, מגדל עיר ימים קומה 10.
טלפון – 077-2303541

***תוכן שיווקי