זרעים של אושר תמונה: עיריית נתניה

21 גננות נתניה לקחו חלק בזריעה של פרחי בר במהלך חודשים נובמבר/דצמבר בחצרות הגן ובסביבה הקרובה

במסגרת יוזמה ארצית של איגודי הערים, רכזי החינוך ביחידות הסביבתיות ברשויות המקומיות בכל הארץ - חולקו זרעים של פרחי בר למוסדות החינוך. מטרת הזריעה לטעת תחושה של תקווה והתחדשות בתקופה קשה זו, לסייע בהעשרת הטבע המקומי ומגוון המינים, לעודד פעילות ולמידה חוץ כיתתית ולהבטיח מרחבים טבעיים ונעימים בחצרות מוסדות החינוך. הילדים ניקו, ניקשו, אספו זרעים מהשנה שעברה, הכינו את השטח לזריעה, הכינו כדורי זרעים, שילוט, הרגישו את האדמה ולמדו על חשיבות הפעולות שהם עושים.
יצויין כי בימים אלה של מלחמה וטראומה, בה ילדים רבים בארץ מתמודדים עם חוויות קשות, לאנשי החינוך תפקיד חשוב ביותר בתמיכה בהתמודדות שלהם עם המצב ובפיתוח החוסן האישי.
מרינה אלישע מנהלת מח' חינוך סביבתי בעירייה מציינת את שיתוף הפעולה עם איגוד ערים שרון כרמל, מנהל החינוך בעירייה בכלל ואגף הגיל הרך בפרט, בליווי של מיטל דוד - מדריכה מחוזית לחינוך סביבתי במחוז ת"א. "המיזם חשוב מאוד להטמעת ערכי הקיימות עוד מהגיל הרך ועידוד השמירה על שטחים פתוחים ואתרי הטבע, כפי שצוטט יהושוע מרגולין, מחנך וחוקר טבע: 'לא ללמד טבע בגן, אלא לחיות אותו, לבוא במגע קרוב איתו, לעקוב אחר השינויים, החליפות והתמורות החלים בו, לספוג אותו דרך כל החושים, דרך כל נקבוביות הגוף והנפש' ”.