שנת מוזיקה במערכת החינוך בנתניה תמונה: עיריית נתניה

מעל 17000 מתלמידי העיר נתניה נחשפים השנה לסוד קסמה של המוזיקה במסגרת תוכניות סל תרבות ישובי בכ - 240 פעולות שונות

פעולות סל תרבות שחושף תלמדים מננתיה למוזיקה מתקיימות בתוך מוסדות החינוך ובהיכלי התרבות השונים מגני הילדים ועד כיתות יב  
חדוה כהן, מנהלת אגף סל תרבות יישובי: "השנה יותר מתמיד , לתחום המוסיקה חשיבות רבה על איכות החיים ומשמעותם. ידוע כי בכוחה של המוסיקה להשפיע על הרגשות ועל המצב הפיזי והתודעתי ומאז ועד היום היא לוקחת חלק מרכזי בכל תרבות, בין אם עתיקה בין אם מודרנית. המוזיקה יכולה בעת הזו להוביל אותנו במסע הכרתי-תודעתי מקצה לקצה , לשמור על מצב רוח חיובי, להסיח את הדעת מהמצב, לאוורר רגשות שליליים ולאפשר לתלמידים להתחבר בחזרה לעצמם" .
בתוך כך , תלמידי כיתות ג ד בנתניה יצאו למסע מוסיקלי על פני יבשות וארצות בעקבות יומן מסעו המרתק של בנימין מטודלה. הקונצרט "טייל" בין ארצות שונות וכל תחנה במסע יוצגה בפיוט בסגנון מוסיקלי המאפיין את הארץ בה עצר. הקונצרט שילב הומור והסברים שהונגשו ל ידי השחקן אסף אשתר, כמו גם הצגת הכלים המסורתיים, האופייניים לתזמורת האנדלוסית כמו : קאנון, עוד, קמנגה, דרבוקה ו-נאי . מרגש היה להאזין לתלמידים שהצטרפו לפיוטים מתוך הקונצרט, עליהם עבדו כהכנה בכיתות.
כיתות א ב למדו "כיצד בונים תזמורת" עם תזמורת סימפונט רעננה בניצוחו של המאסטרו דודו זבה. התלמידים זכו להיכרות עם כלי הנגינה, עם התזמורת, הסולן והמנצח ולמדו כיצד נבנית תזמורת החל מרביעיית כלי קשת דרך תזמורת המיתרים משפחות כלי הנגינה ולבסוף עד תזמורת מלאה אליה הצטרפה סולנית - זמרת.
בקונצרט נוגנו יצירות ממיטב הרפרטואר מתקופות, סגנונות וז'אנרים שונים ומאת מגוון מלחינים מהשורה הראשונה. וגם כאן התלמידים היו שותפים פעילים במסע המוסיקלי הקסום, כאשר בכל קונצרט הוזמן תלמיד/ה לנצח על התזמורת ביחד עם המאסטרו.

חדוה כהן: "בנתניה שמים דגש על חשיפת התלמידים לכל תחומי האמנות השונים באופן שיטתי ומובנה ושואפים ליצור רצף הדרגתי ומתפתח במהלך השנים."