שבוע המעשים הטובים במערכת החינוך בנתניה תמונה: עיריית נתניה

"שבוע המעשים הטובים" הפך בשנים האחרונות לחלק מהשפה של החברה הישראלית, אבל דומה שמלחמת "חרבות ברזל" הפכה אותו למרכיב ממשי בזהות הישראלי היפה

מאז השבעה באוקטובר, חשפה המלחמה את רוח ההתנדבות, את הנתינה, המעורבות והאכפתיות כלפי החיילים וכוחות הביטחון וכלפי אלה שנשארו בעורף ונלחמו מלחמת קיום משלהם. יפה היה לראות אנשים שקמו לעשות מעשה למען האחר ואף ביקשו לצרף למעגל העושים במלאכה אנשים נוספים.
שבוע המעשים הטובים התחיל ביום שני השבוע ויסתיים בשבת בקרב תלמידי מערכת החינוך בעיר והוא מביא איתו את ההזדמנות לפתוח את הלב ולתת לכל אדם באשר הוא אפשרות לתת מעצמו למען האחר.

התלמידים מובילים את "שבוע המעשים הטובים" ומקיימים שלל פעילויות בקרב מגוון אוכלוסיות: פעילות משותפת עם גמלאי השכונה, פעילות מועצת התלמידים עם אנשים עם מוגבלויות, פיתוח קשר עם בעלי חיים, אימוץ משק מהצפון, הכנת משלוחי מנות לחיילים, בניית ספסלים לרווחת התלמידים והקהילה, הכנת משלוחי מנות לחולים המאושפזים בבית החולים, סדנאות לבריאות השן ותזונה נכונה, התנדבות בחקלאות, הקמת גינה קהילתית, הפסקה פעילה בסימן "מילה טובה", יריד חסד שכל הכספים שייאספו בו ייתרמו להכנסת ספר תורה לעילוי נשמת חייל ועוד.

אורית עזגד, מנהלת התנדבות בחינוך: "שנת תשפ"ד נפתחה לצערנו בשבר גדול אשר ליווה אותנו ומלווה אותנו כל יום מחדש. המעורבות החברתית וההתנדבות קיבלו תפנית שונה. בתי הספר בעיר והתלמידים הרגישו צורך עז לעזור, לתרום ולהתנדב לאורך השנה האחרונה. ניכרה עשייה מרובה מול חיילים, מילואימניקים, עם משפחות המפונים, בחקלאות ובהרמת המורל. גם "שבוע המעשים הטובים" יתקיים השנה בדגש על האוכלוסיות השונות הנמצאות בחזית המאבק והמלחמה היום יומית שפקדה אותנו. משלוחי מנות יציפו את הבסיסים הצבאיים, משפחות המילואימניקים ייענו ביריד חוויתי עבורן, וכוחות הביטחון יקבלו הוקרה ותודה. עשייה מרובה ותרומה גם לקהילה המקומית לכלל ניצולי השואה, מועדוני קשישים ונזקקים אשר ייהנו מפעילות פורימית חווייתית."