תוכנית "העיר כבית ספר" תתרחב תמונה: עיריית נתניה

תוכנית "העיר כבית ספר" הפועלת במערכת החינוך ומוציאה את התלמידים ללמידה חוץ בית ספרית - תתרחב. כך ציינה השבוע אתי דהן, ראש מנהל חינוך וחברה בעירייה 

ליאת דגן, מנחה את בתי הספר בפיתוח תוכנית "העיר כבית ספר". היא מסבירה על התוכנית: "הלמידה מתרחשת לא רק בביה"ס ולא רק בכיתה, אלא במרחבי החיים השונים ובמקרה שלנו זו העיר. משתתפים בה שמונה בתי ספר ובהם בית ספר לחינוך מיוחד. כל בית ספר בוחן מהם הנכסים בסביבתו, כדי לעשות בהם שימוש שמרחיב את הידע של התלמידים.
כך למשל קמפוס האמנויות דורה, מוציא את האמנות של הילדים לשכונה. מנהלת ביה"ס "דורה" והצוות החינוכי רוצים ליצור חיבור לקהילה ולכן הקמפוס יוכל להתחבר בעתיד בעשייה שלו למוסדות סמוכים דרך האמנות.
בי"ס יונתן, נמצא בסמוך להרי גרינטל עם הרבה ערכים של טבע עירוני. מנהלת ביה"ס החליטה להשתמש בגבעות הטבעיות כמרחב למידה לגיטימי.

בבי"ס בארי חושבים ובונים תוכנית על הדרך שבה ניתן לחזק את למידת העברית לעולים חדשים ולכלל התלמידים בביה"ס, דרך הפיכת גן שעשועים סמוך - לאולפן עברית חיצוני לכיתות, בעולם האמיתי.
דגן: "רובד נוסף הוא חיבור לאנשי מקצוע במנהל התפעול ולאדריכלית העיר, מה שיוצר הזדמנויות למידה חדשות עבור צוותי החינוך והילדים. בשלב ראשון זה קורה במתחמים סמוכים לבתי הספר, למשל במרחבי טבע או ברחובות סמוכים".

הערכים שעומדים בבסיס המיזם הם חינוך לאקטיביזם, חיזוק הזהות הנתנייתית וחיבור לערכים דמוקרטיים במרחב הציבורי.

אתי דהן: "במסגרת תוכנית "העיר כבית ספר" שהחלה לפעול בעיר בשנת הלימודים הנוכחית, יוצאים תלמידי נתניה יותר ויותר ללמוד מחוץ לכיתה והתהליך הזה יואץ ויתרחב. מדובר בתהליך פיתוח שמעודד את בתי הספר להשתמש במרחב העירוני כמרחב של למידה. מטרת הפרויקט להנגיש את העיר כמקום להזדמנויות למידה".

 


.