מנהלי בתי ספר בנתניה לומדים טכנולוגיות צילום עצמי

מנהלי בתי ספר בנתניה לומדים על טכנולוגיות חדשניות ועל ניהול בהייטק ובתעשייה, במסגרת תוכנית "עתירי טכנולוגיה", כאשר כל מנהל מוצמד למנכ"ל מהתעשייה, ללמידה אישית 

התוכנית מופקת על ידי "תעשידע"- עמותת חינוך מיסודה של התאחדות התעשיינים ומשרד החינוך. מטרתה להביא את החדשנות והחשיבה היצירתית ואת מיומנות הלמידה הטכנולוגיות לבתי הספר, כדי לחשוף את התלמידים לעתיד. מפגש הפתיחה היה בחברת סיסקו, במעמד ראש העיר מרים פיירברג איכר ומנכ"ל החברה. התוכנית בנתניה מנוהלת על ידי גילת סיימון, ראש אגף העל יסודי, וסגנה ברוך גרשטיין.
יעל אביב, מנהלת התוכנית הארצית: "מדובר בלמידה מקבילה ללימודי מדעים וטכנולוגיה. בנתניה הפרויקט כולל 13 מנכ"לי בתי ספר מול 13 מנהלים של חברות מהתעשייה, מה שנותן למנהלי בתי הספר חשיפה ליכולות ניהול אנשים וחברות, במטרה להטמיע את התכנים לחדרי המורים".
באירוע שנערך באחרונה, המפגש השני בסדרה, אירח עידו ופנר, סמנכ"ל בחברת קינדריל, את כל פורום אנשי החינוך.
בהמשך לתהליך האישי של ופנר מול סמדר דביר מנכ"לית טשרניחובסקי, הוא הגיע לביה"ס והרצה בפני המורים ותלמידי י"ב בנושאי בינה מלאכותית. בין השאר דיבר בהרצאה על הדרך שבה הטכנולוגיה עשויה להשפיע גם על מערכת החינוך ומה יש לעשות סביב הדילמות בנושא.
המפגש הבא, השלישי במספר, יתקיים בחודש אפריל בחברת לוריאל בנתניה.
"המפגש בין המנכ"לים נועד להביא תובנות מהתעשייה אל תוך מערכת החינוך", מספרת יעל אביב, מנהלת התוכנית הארצית.
במקביל נבנה בנתניה תהליך ב-4 בתי ספר: אלתרמן, שרת, טשרניחובסקי ותמר אריאל. בבתי הספר אלו התקיימו הרצאות על בינה מלאכותית, כחלק מתוכנית בת 8 מפגשים בהם לומדים עם מדריכי תעשידע על המשמעויות של הבינה המלאכותית, הדילמות המוסריות, הסכנות ועוד.

כחלק מהמפגשים האישיים של המנכ"לים, התארחה ענבל שרף מנהלת בי"ס אלתרמן אצל מנכ"ל אמפרסט מערכות (חברת תוכנה שפיתחה את מערכת השליטה והבקרה של כיפת ברזל).
אביב: "ביה"ס אלתרמן ממותג בתחום הטכנולוגיות והחדשנות, ולכן הידע הרב שהוא נותן לא יסולא מפז".
מנכ"לים נוספים המשתתפים בתוכנית הם מנהלי חברות בתחומי הסיבים האופטיים, מערכות נשק, אינטרנט, משאבי אנוש, מוצרי יופי ועוד.
גם ראש מנהל החינוך בעיריית נתניה נפגשת אישית עם מנהלת מהתעשייה, טלי פרסיסט, המשמשת כסמנכ"ל חברת אבטחה.