מקום ראשון לתלמידי מגמת הפיזיקה מבית ספר תמר אריאל
תלמידי מגמת הפיזיקה מבית ספר תמר אריאל זכו במקום הראשון הארצי בתחרות "אדם וים". זאת הזכייה השלישית במקום הראשון של תלמידי מגמת הפיזיקה השנה
למידי מגמת הפיזיקה בבית ספר תמר אריאל הציגו פרויקטים מגוונים בתחומים שונים וזכו במקום הראשון והשלישי וכן בציון לשבח ופרס חביב הקהל וזכו לתשבחות רבות מחבר השופטים ומקהל המשתתפים.
יותם מלכה, שזכה במקום הראשון ובפרס חביב הקהל, פיתח מערכת המזהה כלי טייס עוינים הנכנסים לאזור הסטרילי של כלי שייט ומאיימים על בטיחותם: "הפרויקט דרש ממני להשקיע שעות רבות וללמוד באופן עצמאי תכנות, חומרה ופיזיקה ברמה אקדמית ובעזרת המנחה המדהים שלי עומר, אבל נהניתי מהדרך ומהתוצאה. לפני שלושה חודשים קראתי כתבה על רחפני קמיקזה אוקראינים שהטביעו את ספינת הדגל של הצי הרוסי, סרגיי קוטוב שעלותה 65 מיליון דולר ושנתיים לפני את האוניה מוסקבה, והבנתי שיש צורך ממשי בפרויקט. יש לי עוד הרבה מה לשפר בפרויקט ואני ממשיך לעבוד עליו". את יותם הנחה עומר צדקי מאוניברסיטת תל אביב.
סמואל צרפתי וינון מלכה זכו במקום השלישי בעבודת מחקר פורצת דרך שבה חקרו חומרים הידרודינמיים כדי לפתח מחוללים תרמואלקטריים: "לפני שנתיים המורה הראה לנו בכיתה שאם שמים מתכות בהפרשי טמפרטורות אפשר להפיק מתח חשמלי ולסובב מנוע או להדליק מנורה בעזרתם. היינו מהופנטים מההדגמה ושאלנו את המורה איך זה עובד ובמה זה תלוי והוא הפנה אותנו לד"ר יוני מסיקה מאוניברסיטת בר אילן ואמר לנו שהוא לא יודע הכל ואחרי שנלמד, נלמד אותו. וזה מה שעשינו במשך שלוש שנים – למדנו את הנושא ופיתחנו סימולציה שיודעת לקבל מספר פרמטרים שמאפיינים את התכונות התרמואלקטריות במתכות שונות ובעזרת הסימולציה שפיתחנו ניתן לחסוך זמן יקר וכסף בניסויי מעבדה ולמצוא שילוב של חומרים פוטנציאליים עם נצילות מקסימלית". את סמואל וינון הנחה ד"ר יוני מסיקה מאוניברסיטת בר אילן.
הדסה גרונוב, שזכתה בציון לשבח על עבודתה, פיתחה חיישן לבדיקת מי שתיה: "זיהוי חיידקים במי השתייה הוא נושא בעל חשיבות רבה לבריאות הציבור היות שזיהום חיידקי במים עלול לגרום למחלות קשות ואף למוות ולכן ישנו צורך בשיטות יעילות ומהירות לאיתור חיידקים במי השתייה. היה לי חשוב לחקור ולפתח פרויקט שיעזור לסביבה ולאנשים ולא רק במדינות עולם שלישי". הדסה ביצעה את עבודתה בהנחיית ד"ר שאול בובליל מאוניברסיטת בר אילן.
נועה כץ ולידור יוסף חקרו שיטות להפחתת ביופילים במי שפכים בהנחיית פרופ' רונן חזן וד"ר עמית רימון מהפקולטה לרפואה בבית החולים הדסה עין כרם.
עדי שלום וליה מליקו חקרו שיטות חדשניות למניעת סוללה מהתפרקות כאשר היא לא בשימוש וזאת בהנחיית פרופ' נתנאל שפיגל וגיל ברגמן מאוניברסיטת אריאל ואוניברסיטת בר אילן.
תלמידי מגמת הפיזיקה השתתפו השנה במספר תחרויות וקטפו את המקומות הראשונים בכל אחת מהן.
התחרות הארצית "אדם וים", מתקיימת מדי שנה במרכז המדעים הרצליה, בשיתוף משרד החינוך, משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, עיריית הרצליה, עמותת "דולפין" ועשרות בתי ספר בארץ.
התחרות נושאת פרסים ומהווה כר פורה להעמקת ההיכרות עם סביבת הים והחוף. מטרת התחרות לקרב בני נוער לנושא הים ולהטמיע את חשיבות הנושא הימי לקיומה וחוזקה הכלכלי, הביטחוני והסביבתי של מדינת ישראל. לתלמידים המתמודדים ניתנת הזדמנות להפגין הישגיהם והעבודות המתמודדות בתחרות זוכות לחשיפה בפני מומחים מעולם המחקר ובכירים במערכת החינוך.
איציק גוילי מרכז מגמת הפיזיקה: "המגמה מפתחת כישורי חשיבה גבוהים, בין היתר דרך שיטת הלימוד הייחודית במגמה והיא שכל תלמיד בוחר נושא שמדבר אליו, שקרוב לליבו ומפתח אותו בעזרת מומחים מהאקדמיה ומהתעשייה. תלמידים שמסיימים את המגמה ממשיכים לעתודה האקדמית ולתוכניות עילית בצבא. הלב מתרחב כשתלמידים שלך נהיים רופאים, מהנדסים, עורכי דין ושופטים גם בזכות הכישורים והמיומנויות שרכשו אצלנו המקנים להם יתרון בעולם האמיתי. אסכם במשפט אחד את הקסם שקורה בעזרת המנחים המדהימים שמלווים את התלמידים והנהלת בית הספר ע"י ציטוט מהנסיך הקטן מאת אנטואן דה סנט- אקזופרי - איך בונים ספינה? אוספים אנשים ונוטעים בהם את האהבה והכמיהה לים הגדול, הרחב והאינסופי. ולא מקבצים אנשים ואומרים להם להכין תוכניות, לאסוף חומרים ולבנות ספינה."
חיה רובינשטיין מנכ"לית בית הספר: "אני שמחה ונרגשת לראות שוב ושוב את תלמידינו נושאים את פירות עמלם, וקוטפים את הפרסים הראשונים בתחרויות ארציות. זכיות אלה הן נקודות ציון בדרך החינוכית שאנו מתווים בבית החינוך שלנו, כזו המאפשרת לתלמידים ללמוד מתוך סקרנות, חקר וענין.
וזה המקום להודות לראש העיר מרים פיירברג-איכר, למנהל החינוך בעירייה ולעומדת בראשו אתי דהן, למנהלת האגף העל יסודי גילת סיימון, שתומכים בבית הספר לאורך שנים, תמיכה הבאה לידי ביטוי בהקצאת משאבים משמעותית המאפשרת לנו, צוות ותלמידים, לרקום חלומות ולהגשימם".