קבוצת חניכי מרכז היזמות בנתניה נבחרו לקבוצה מצטיינת תמונה: עיריית נתניה

במסגרת גמר תחרות "מיזם השנה" של עמותת יוניסטרים - בני הנוער מנתניה פיתחו צמיד בעל טאץ' אופנתי המכיל כדורים תרופתיים שאפשר לקחת לכל מקום

באירוע הגמר של תחרות "מיזם השנה 2024" של עמותת יוניסטרים ע"ש טד והדי אורדן ז"ל ומשפחתם - קבוצת חניכי שנה א' ממרכז יזמות יוניסטרים נתניה בשותפות eBay ישראל, נבחרה לקבוצה מצטיינת בקטגוריית שנה א' בתוכנית היזמות של יוניסטרים.

במסגרת פעילותם ביוניסטרים, הקימו החניכים את חברת Medijewel המביאה לסדר יום את בעיית הפרטיות והשיכחה של תרופות בקרב אנשים עם מחלות כרוניות. הפיתוח כולל צמיד אופנתי שבו ניתן יהיה לאכסן את הכדורים התרופתיים ובנוסף תהיה אפליקציה המחוברת לצמיד שבה יופיע יומן שיפרט את זמני לקיחת התרופה בשעה המיועדת. הצמיד ישלח רטט ורק המשתמש יידע שזה הזמן לקחת את התרופה ופרטיותו תישמר.
הקבוצה עבדה במהלך כל השנה על פיתוח הרעיון, הכנת תוכנית עסקית וגיוס כספים, תוך עבודת צוות ושיתוף פעולה כמפתח להצלחה.

במסגרת האירוע, הוצגו כ- 100 מיזמים של אלפי בני ובנות הנוער המשתתפים בתוכניות יוניסטרים השונות מכ- 80 יישובים מכל הארץ, כולל קבוצות מנתיבות, שדרות ויישובי הדרום ואף קבוצות מקרית שמונה אשר פונו מבתיהם והמשיכו בפעילות. באירוע השתתפו קבוצות ממגוון מגזרים – יהודים, ערבים, דרוזים, חברה בדואית, חילונים, דתיים, עולים חדשים ועוד, שהתמודדו על תואר המיזם המצטיין שכלל גם פרס כספי להמשיך פיתוחו.
התחרות נערכה בהובלת רוני צארום יו"ר ומייסד יוניסטרים ויפעת בכור מנכ"לית העמותה, והשתתפו בה מאות אנשי ונשות עסקים והייטק, יזמים, נציגי ציבור וממשל בכירים ועוד. אורחים רבים אשר התרשמו מחברות הסטארט אפ של בני הנוער של יוניסטרים, בחרו את הזוכים בתחרות, והעניקו להם הזדמנות להמשיך ולפתח את המיזמים שלהם.

בין השופטים אשר נכחו במקום: מיכל ברוורמן בלומנשטיק מנכ"לית מייקרוסופט מחקר ופיתוח, נועם קנטי שותף מנהל בEY ישראל, דגנית קרמר משנה למנכ״ל קבוצת התקשורת פרטנר, בני בן מובחר ראש מועצה אזורית מבואות חרמון, צופית הראל מנכ"לית קבוצת אספן, יפעת רייטר מנכ"לית AIG ישראל, יעל ארד יו"ר הוועד האולימפי, גלית גל מנכ"לית פילנתרופיה בקרן עזריאלי, יפעת אורון Head of Blackstone Israel, תומר כהן מנכ"ל BuyMe, טובה דורפמן יו"ר ההסתדרות הציניות העולמית, אבי וורטהיים יו"ר דירקטוריון אלוני חץ ורבים נוספים.

מנכ"לית עמותת יוניסטרים, יפעת בכור: "אנו רואים זאת ביוניסטרים היום יותר מתמיד - היזמות מאפשרת לבני ובנות הנוער לשקם את החוסן שלהם ולהחזיר את תחושת השליטה והתקווה לחייהם. המשך הפעילות של בני ובנות הנוער שלנו על המיזמים שלהם לאורך השנה על אף המלחמה והקושי הרב מסייעים להם ביצירת תמונת עתיד חיובית והתחרות היא רגע השיא עבורם - היא מאפשרת להם לחוות את החוויה האותנטית ביותר ביזמות ועל ידי כך להעלות את תחושת הביטחון העצמי שלהם. באמצעות הפעילות לאורך השנה וחיזוק הקהילות בצפון ובדרום, הנערים והנערות מפתחים מודעות חברתית וקהילתית שתוביל אותם ממעגלים של דאגה למעגלי השפעה ואחריות בעשייה למען האחר ולמען עצמם, וכך לייצר חוסן ותחושת מסוגלות מחדש. תודה לכל הנציגות הבכירה והמשפיעה, מובילי המשק והחברה הישראלית, שנרתמו לקחת חלק באירוע ולשפוט. השקעה בדור המנהיגות היזמית הבאה תמשיך לחזק את החברה הישראלית ותניב את העובדים והמובילים הבאים של ההייטק הישראלי".