שביתה צפויה בבי"ס ברקאי בנתניה: הורים התעמתו עם שוטרים

עשרות הורים הפגינו בסוף השבוע שעבר לאחר שבעירייה החליטו להציב במתחם בית הספר מבנים יבילים עבור שתי כיתות א'. לטענת ההורים, הובטח להם שאולפן הקליטה הנמצא במתחם יפונה. ראש מינהל חינוך בעיריית נתניה, אתי דהן: "ההורים רוצים את הכי טוב לילדים שלהם, אבל בסוף צריך היה מבוגר אחראי שיקבל החלטה מכרעת"

סערה גדולה בבית הספר ברקאי בנתניה לקראת פתיחת שנת הלימודים. עשרות הורים התייצבו בחמישי האחרון בפתח בית הספר, וניסו למנוע בגופם את הכנסתם של מבנים יבילים למתחם, זאת עבור שתי כיתות א' שצפויות להיפתח השנה. למקום הוזעקה משטרה וההורים התעמתו עם השוטרים, כאשר אחת המפגינות נראתה שרועה על הרצפה והוזמן עבורה אמבולנס. בעקבות ההחלטה לשלב מבנים יבילים בבית הספר, הודיעו ההורים כי בכוונתם לשבות ולא לאפשר לילדיהם לפתוח את שנת הלימודים בתנאים הנוכחיים.
נעשה קצת סדר בדברים: בית הספר ברקאי הוקם תחילה כתלמוד תורה פרטי ובהמשך הפך לחמ"ד (חינוך ממלכתי-דתי), הכולל כיתות א'-ח' ומונה כיום 326 תלמידים. סלע המחלוקת הוא שבשטח בית הספר קיים אולפן לעולים חדשים. לאורך השנים קיבלו ההורים הבטחות כי תלמידי האולפן יועברו למקום אחר, כך שהכיתות יוכלו לשמש את בית הספר, אבל אותן הבטחות טרם קוימו, מה שהוביל כאמור לזעם גדול בקרב ההורים.

מאמצים לפתרון

"בית הספר גדל וצמח וכבר בשנה שעברה לא היו מספיק כיתות לימוד", אומרת חברת המועצה ורד פטל, הממונה על החינוך ומבני הציבור בנתניה. "נוצר מצב שהשנה נפתחות שתי כיתות א' ואין מקום לאכלס אותן במבנה הקטן, לכן הוספנו את המבנים היבילים, מדובר בכיתה לכל דבר ועניין. במשך תקופה ארוכה עשינו מאמצים גדולים למצוא כל מיני פתרונות שיהיו טובים גם לבית הספר וגם לעולים, אבל מבחינה הנדסית ומבחינת בטיחות זה לא התאפשר. בשלב מסוים הודענו שהפתרון היחיד הוא מבנים יבילים".
עוד הוסיפה פטל כי הדברים נעשו כך שחצר בית הספר לא תפגע, וכי שטח שנמצא בצדו האחורי של בית הספר יוכשר לגינה אקולוגית ושטחי משחק לילדים, כאשר עבודות ההתאמה והצביעה של המבנים היבילים יחלו במטרה להכשירם ל-1 בספטמבר.

כמו כן ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, הגיעה לבית הספר ונפגשה עם מנכ"ל העירייה ואנשי התחזוקה במקום על מנת להגיע לפתרון מוסכם.

חינוך ומצויינות - שביתה צפויה בבי"ס ברקאי בנתניה: הורים התעמתו עם שוטרים

חשוב לציין כי הפתרון האפשרי הנראה מכיוון העירייה תלוי בקול קורא של משרד הקליטה, שצפוי להוציא מכרז בספטמבר, במסגרתו יופרטו אולפני העולים בארץ עבור מפעילים פרטיים. 
"כולם צודקים במקרה הזה, כולל ההורים, אבל ברשות ניסו הכל ואין פתרון", אומר שי בראון, יו"ר ועד ההורים העירוני. "הפתרון האפשרי היחיד הוא לא מידי ותלוי במכרז של משרד הקליטה. צריך למצוא פתרון לתלמידי האולפן, אי אפשר לזרוק אותם לרחוב. אני מעריך שכאשר קריית הממשלה תיפתח יתפנו משרדים והבעיה תיפתר, אלא אם משרד הקליטה יסכים להעתיק את האולפן למקום אחר, אבל קשה לי להאמין שסכומים כאלה ישולמו בזמן מלחמה. ההורים הגיעו למצב שהם לא מוכנים לשמוע משהו שהוא לא מידי בספטמבר, אבל לצערי אין נוסחה שיכולה ליצור פתרון כזה".

התמונה הכוללת

"באופן טבעי, ההורים רוצים את הכי טוב עבור הילדים שלהם. זה נהדר, אבל לא יצליח להתממש עד ה-1 בספטמבר", אומרת ראש מינהל חינוך בעיריית נתניה, אתי דהן. "כדי ששתי כיתות א' יוכלו להיכנס, חסרה לכאורה כיתה אחת וכאמור החלטנו להציב שני מבנים יבילים בחצר, שלא יפגעו בשטח בית הספר והם יקבלו שטח אחר מהחצר של האולפן. בנוסף, תיבנה להם גינה אקולוגית בחצר האחורית וכן תיבחן התקנת צילייה בקרבת השער".
עוד הוסיפה דהן כי "משרד הקליטה יוציא בספטמבר קול קורא להפרטת האולפנים בארץ, ואנחנו ממשיכים לפעול מול המשרד להעברת האולפן למבנה חלופי. במקביל, גם אם זה ישתבש, אנחנו פועלים מול משרד החינוך לבניית בית ספר חדש לברקאי בטווח של שלוש שנים".
"פעלנו בנושא במשך חודשים רבים כדי למצוא פתרון ועלו כל מיני חלופות, אבל בסוף צריך היה מבוגר אחראי שיקבל את ההחלטה, ומי שהכריעו בנושא הם ראש העירייה ומינהל החינוך, יחד עם מנהל בית הספר - להציב מבנים יבילים עם כל השיפורים בחצר", מסכמת דהן. ההורים, לא רואים את התמונה הכוללת, ולכן קיבלנו את ההחלטה המקצועית והאחראית ביותר בנושא".