כנס היערכות לפתיחת שנת הלימודים בסימן של תקווה תמונה: עיריית נתניה

מינהל החינוך בראשותה של אתי דהן, קיים כנס היערכות לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ה

הכנס התקיים בימים מאתגרים ומורכבים לנוכח מלחמת 'חרבות ברזל' ועמד בסימן 'קולות וגוונים של תקווה'.
הכנס התקיים במעמד ראש העיר, מרים פיירברג איכר, סגניה, עו"ד שירי חגואל סיידון ועו"ד אדיר בנימיני, חברי המועצה, הממונה על התרבות ורד פטל והמשנה לראש העיר טלי מולנר, צוות עיר, מפקחי משרד החינוך, מנהלי אגפים במנהל החינוך ומנהלי בתי הספר.

ראש מנהל החינוך, אתי דהן, סקרה את מערכת החינוך ואת המענים שהיא מעניקה לתלמידי העיר ופרשה את משנתה לאור היעדים שהציבה לעצמה הנהלת העיר. בין היתר ציינה את קידום הלכידות החברתית בקרב התלמידים בין ילדי הגן והכיתה, בין קבוצות תלמידים בקהילה הנתנייתית ובין קהילות הורים, את קידום הפדגוגיה החדשנית, תוך מחויבות להישגים לימודיים, רגשיים וחברתיים ואת פיתוח ההון האנושי לטובת איכות ההוראה והחינוך בעיר.

בהמשך – פרסה בהרחבה את משנתה לאור חשיבות התקווה בימים אלה: מהי תקווה וכיצד ליצור אותה בכלל ובחינוך בפרט.
"תקווה היא שילוב של אמונה, יעדים ומעשים" ציינה "זו לא רק אופטימיות. אנשי חינוך הם אנשי עשייה ולכן העשייה שלהם מביאה תקווה. כדי להעלות תקווה צריך להציג את ההצלחות שהיו עד כה, להיות באמונה ובהומור. תקווה מסייעת בהישגים אקדמיים, בקריירה, בהתאוששות נפשית, בבריאות וביצירת רגשות חיוביים".
דהן ציטטה מחקר הנוגע לשסעים בישראל והדגישה כי החינוך הוא המפתח לקירוב לבבות, לאחדות בין הקבוצות בחברה הישראלית ולמניעת תחושת קיפוח.

יורם כהן, מנכ"ל העירייה התייחס לנתונים המספריים של העיר, לקליטת העלייה הנרחבת, לגידול במספר תלמידי החינוך המיוחד ובהמשך פרס תוכניות אסטרטגיות ומגמות בהתפתחות נתניה. לסיום – עמד המנכ"ל על היערכות העיר למצבי חירום.
הממונה על החינוך ורד פטל ציינה בדבריה: "התקווה אינה רק חלום לעתיד, אלא גם כוח מניע בהווה. אנשי חינוך ומנהיגים, נדרשים להמשיך ולהוביל את הדור הצעיר לעבר עתיד טוב יותר . כשאנחנו מחנכים ילדים לערכים של כבוד, אחריות ושיתוף פעולה, אנחנו זורעים זרעים של תקווה."

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר שהתקבלה בכנס במחיאות כפיים ממושכות – סגרה את הכנס, תוך שהיא מציינת את "החלקים היפים בעם הזה" המהווים השראה ומסמנים גילויים של תקווה. היא ציינה את רוח ההתנדבות הנרחבת מצד כל המגזרים, האוכלוסיות והעדות שהפגינו ועדיין מפגינים בקליטת המפונים, הן בביגוד, הן בארגון ימי הפגה, הן בבישול למפונים ולחיילים בחזית, הן בהתגייסות לתרומות דם ועוד ועוד." "זה היופי של העם הזה" אמרה "זאת התקווה בעיניי שאנחנו בסופו של יום ערבים זה לזה."