נתניה פותחת את שנת הלימודים תשפ"ה
נתניה פותחת את שנת הלימודים עם 63,275 תלמידות ותלמידים, 3,531 מתוכם יעלו השנה לכיתה א'
שנת הלימודים תשפ"ה נפתחה היום עם 63,275 תלמידות ותלמידים, 3,531 מתוכם יעלו השנה לכיתה א'.
כמו כן ייפתחו 107 מעונות יום, 431 גנים ו-99 בתי ספר, כאשר את פני התלמידים יקבלו 8,419 עובדי מערכת החינוך.
ילדי נתניה מהווים כיום 23% מכלל תושבי העיר.
יעדים מרכזיים במערכת החינוך
שלושה יעדים מרכזיים ילוו השנה את מערכת החינוך, במטרה להתמודד האתגרים שהציבה בשנים האחרונות החברה בישראל ועם אלה שהציפה מלחמת "חרבות ברזל".
יעד ראשון קידום הלכידות החברתית בקרב התלמידים בין ילדי הגן והכיתה, בין קבוצות תלמידים בקהילה הנתנייתית ובין קהילות הורים.
יעד שני קידום הפדגוגיה החדשנית, תוך מחויבות להישגים לימודיים, רגשיים וחברתיים.
יעד שלישי פיתוח ההון האנושי לטובת איכות ההוראה והחינוך בעיר.
קידום מצוינות בחינוך
מחוננים ומצטיינים מכיתות ג'-ט' ילמדו יום בשבוע בבית הספר מטמון. כיתות המחוננים ז'-י"ב ילמדו באלדד.
כמו כן יפעלו בנתניה 18 כיתות מופת למצוינות: בשרת, בטשרניחובסקי באלתרמן ובש"י עגנון. 70 כיתות עמ"ט (עתודה מדעית טכנולוגית) יפעלו בעגנון, באלתרמן, בשטקליס, בטשרניחובסקי, באלדד, בגוטמן, בחיים גורי, בריגלר ובתמר אריאל.
לרשות התלמידים ביסודי ובעל יסודי יעמדו תוכניות מצוינות כמו תוכנית Sis נוגעות בכוכבים, יוניסטרים, 'סודקות את תקרת הזכוכית' ועוד.
מוזמנים לעקוב באתר העירייה www.netanya.muni.il אחר כל אפשרויות המצוינות לתלמידי העיר.
ילדי החינוך המיוחד
מספר ילדי החינוך המיוחד יעמוד השנה על 6,999 תלמידים. ייפתחו השנה שישה גנים חדשים בחינוך המיוחד: ארבעה גנים תקשורתיים ושני גנים שפתיים.
כמו כן יוקם בית ספר חדש - בית ספר תקשורתי לתלמידים על הרצף האוטיסטי.
בנוסף יעברו בתי הספר "מעגלים" ו"שחפים" – בתי ספר הנותנים מענה לתלמידים עם קשיים נפשיים, למשכנם החדש ברחוב קפלן שבשכונת ותיקים. המבנה החדש יאפשר רווחה והתאמה לתוכניות הייחודיות המיועדות לתלמידים.
מרכז ללימודי STEM
בשנה"ל הקרובה, יפעיל מנהל החינוך ביחד עם YTEK - חברה הפועלת בשיתוף הטכניון- מרכז ללימודי STEM Science ,Technology ,Engineering – תהליך למידה רב תחומי בין מקצועות הליבה במדעים המבוסס על ההבנה שאין באמת הפרדה דיסציפלינרית בין המקצועות השונים.
המרכז יפעל בחט"ב אלתרמן וישרת בתי ספר יסודיים ועל יסודיים עתירי טכנולוגיה, כאשר התוכנית מבקשת לאפשר לילדים בכיתות ה' עד ח' למידה אחרת ומעוררת עניין ובנוסף – לאפשר לתלמידים להיות אקטיביים וללמוד מתוך סקרנות ובדרך חוויתית.
לכל תלמיד המשתתף בתוכנית מוקצבות מדי שנה 18 שעות למידה ב"שקובית" (מבנה ייחודי ומאובזר בציוד טכנולוגי מתקדם וחדשני) בהתאם למודל YTEK .
שדרוג מערך ההיסעים למוסדות החינוך
בשנת הלימודים תשפ"ה, מתוכננים להיערך שיפורים ושדרוגים במסלולי ההיסעים למוסדות החינוך, לרבות הוספת רכבים חדשים ושיפור מערך הליווי והפיקוח על ההיסעים.
מידי יום, מסיע האגף אלפי תלמידים ליעדיהם, תוך מתן דגש על בטיחות, דיוק ויעילות.
חינוך גלובלי בבתי ספר דו לשוניים
בתי הספר הדו לשוניים הפועלים בעיר יעשו קפיצת מדרגה נוספת בקידום היכולת לדבר, לקרוא ולכתוב באנגלית. התלמידים יחוו את השפה האנגלית באופן אינטנסיבי ומוגבר במגוון מרחבים בבתי הספר:
בכיתות - יהיו "קירות מדברים" בשפה האנגלית במגוון תחומים ונושאים, המורים ילמדו באנגלית ובעברית בכל המקצועות, יתקיימו קורסי בחירה בשפה האנגלית ותתאפשר למידה בקבוצות קטנות עם "מתרגלי אנגלית".
בחצרות בית הספר תתקיימנה הפסקות פעילות באנגלית, שעת סיפור באנגלית וחניכה של תלמידים צעירי בידי תלמידים בוגרים. כמו כן תפעלנה פינות עם מגוון אפשרויות למשחקי קופסא באנגלית, יהיו עמדות מחשב עם פלטפורמות טכנולוגיות לתרגול ושיפור השפה האנגלית ועוד…
גם המרחב החברתי והקהילתי יתנהל כדו לשוני. הדבר יבוא לידי ביטוי בטקסים בית ספריים שיתנהלו בשתי השפות, כמו גם הצגות ואירועים של קהילת בית הספר.
אחד מאירועי השיא בתשפ"ה יתקיים בשבוע החינוך, שבמהלכו ייערך פסטיבל סרטים באנגלית ויכלול גם תוצרים ייחודיים שיפתחו התלמידים בכל אחד מבתי הספר הדו לשוניים.
חרמות? לא בבית ספרנו
בשנת הלימודים הקרובה תתקיים פעילות יזומה בכל בתי הספר, כדי למנוע את התופעה של דחייה חברתית. הפעילות תיערך הן באמצעות פעולות הסברה הן על ידי סיוע לילדים שמרגישים בודדים.
לטובת הפעילות החשובה, יוכשרו במערכת החינוך יועצות חינוכיות ואנשי הוראה לתמיכה בתלמידים מגיל הגן ועד לתיכון. הם יקבלו סיוע והכשרה מתאימה ממומחי מרכז תעצומות.