תמר אריאל נתניה זוכה שוב באולימפיזיקה
בפעם השישית – תלמידות ותלמידי בית חינוך תמר אריאל בנתניה כובשים את המקומות הראשונים בתחרות האולימפיזיקה השנתית
בתחרות האולימפיזיקה השנתית של המרכז האקדמי לב והחמ"ד שהתקיימה השבוע, השתתפו 300 תלמידים ותלמידות מעשרות מוסדות החינוך העל יסודיים של החמ"ד מרחבי הארץ, במגמות פיזיקה בבתי ספר תיכונים, ישיבות ואולפנות מכל רחבי הארץ. תלמידי ותלמידות בית חינוך תמר אריאל בנתניה כבשו את צמרת הדירוג בתחרויות הנבחרות והיחידים, זו הפעם השישית.
לצד הרצאות בנושאי מדע פופולרי, סיורים והדגמות במעבדות המחקר, נבחנו משתתפי הגמר במבחן בפיזיקה ברמה אוניברסיטאית, בסופו הוכרזו הזוכים במלגות לימוד במרכז האקדמי לב. הישג מרשים במיוחד רשם בית החינוך תמר אריאל נתניה, אשר כבש את המקומות הראשונים בתחרות, הן בתחרות לבנות והן בתחרות לבנים. בקמפוס טל לנשים זכה בית הספר במקום בראשון בתחרות הנבחרות ואף במקום הראשון בתחרות היחידים, עם זכייתה של התלמידה סיגל וולפסון. גם בקמפוס לב לבנים קצר בית הספר הצלחה מרשימה, עם זכייה במקום השני בתחרות הנבחרות ובמקום השני בתחרות היחידים אליו הגיע התלמיד יאיר בן סעדון.
חיה רובינשטיין, מנכ"לית בית החינוך תמר אריאל: "הזכייה באולימפיאדת הפיזיקה היא ציון דרך מרגש, אך כשזה קורה שנה אחר שנה וביותר ממקום אחד, זה כבר עניין של מסורת וברור שיש כאן סיפור הצלחה יוצא דופן. הסוד, כמו שאמר מורטון מנדל, טמון באנשים – מורה חדור אמונה שלא מפסיק לחלום, מערכת תומכת שמוכנה להשקיע משאבים, ותלמידים שמבינים שגובה הכנפיים שלהם הוא כגובה החלומות. אני גאה לראות את תלמידינו מתמודדים עם אתגרים וכובשים פסגות חדשות".
"אנו נמצאים בעיצומה של מלחמה אשר הוכיחה יותר מתמיד עד כמה חשוב ונדרש שמדינת ישראל תמשיך להתפתח ולפרוץ דרך בשדה הטכנולוגי ותשמר את עוצמתה בו" ציין פרופ' בני מילגרום, ראש החוג להנדסת חשמל ואלקטרוניקה במרכז, "על מנת להבטיח זאת, ישנה חשיבות רבה בהוראת הפיזיקה, המהווה בסיס למנעד רחב של תחומים מדעיים". ד"ר דוד שיינפלד, ראש החוג לפיזיקה יישומית והנדסת אלקטרו-אופטיקה במרכז, הוסיף וציין כי "מהצעירים והצעירות המוכשרים שהגיעו היום לגמר, יצמח דור מדעני העתיד של ישראל, ואנו במרכז האקדמי לב בשיתוף עם החמ"ד, נמשיך בפעילותנו לטיפוח וקידום מדענים בני תורה".
אתי אורלב, סגנית ראש מינהל החינוך הדתי במשרד החינוך: "המציאות מוכיחה שחינוך מדעי איכותי הוא יעד אסטרטגי, לא פריבילגיה. הנתונים האחרונים של מבחני TIMSS מעוררים דאגה, שכן מדינה שתלויה במדעני הדור הבא אינה יכולה להרשות נסיגות, גם לא בתקופות משבר כמו הקורונה או המלחמה הנוכחית. החמ"ד מחויב להעצמת לימודי המדעים בקרב תלמידיו בדרכים מגוונות, כמו תחרות האולמפיזיקה, ונמשיך בכך גם בעתיד" היא הדגישה.