תלמידי בתי הספר בנתניה מובילים שינוי סביבתי וקהילתי
בתי ספר ברחבי העיר מחנכים לפיתוח מודעות סביבתית בעזרת פרויקטים יצירתיים ומעורבים – מצמצום טביעת רגל אקולוגית ועד יצירת סביבות חיים לבעלי חיים
בבתי ספר שונים ברחבי העיר, נושא הקיימות ותחום הסביבה עומדים במרכז הלמידה, ומעורבים את התלמידים בפעילויות חינוכיות שמשפיעות לא רק עליהם, אלא גם על הקהילה כולה. כל בית ספר יוצר חוויות למידה משמעותיות, שבהן התלמידים הופכים לסוכני שינוי אקטיביים בסביבתם.
תלמידי שכבת ג' בבית הספר הלל צור יצאו לטיול שנתי בגן האקולוגי שבהוד השרון, שם נהנו מהנופים המרהיבים של הרי השומרון ואגם מלאכותי. הגן, שהיה בעבר אתר להשלכת פסולת, שוקם והפך לפארק טבע, והם לא רק נהנו ממנו אלא גם הבינו את חשיבות השמירה על הסביבה.
בבית הספר יונתן, תלמידי כיתה ה' לקחו חלק בתוכנית חדשנית בשיתוף עם המחלקה לחינוך סביבתי בעירייה, שבה למדו על משבר האקלים והשפעותיו. שיא הפרויקט התרחש ביום ההורים, כאשר התלמידים יזמו שוק "תן-קח" – פרויקט אקטיביסטי שבו תלמידים החליפו משחקים ישנים במשחקים חדשים באמצעות שוברים. הפעילות המחישה את העקרונות של צריכה מקיימת וצמצום הצריכה – והפכה את התלמידים לסוכני שינוי אמיתיים בקהילה.
בבית הספר לאומנויות "קמפוס דורה", תלמידי כיתה ב' יצאו לחקור את גן מסילות הצמוד לקמפוס, ואז תכננו והכינו דגמים למשחקי חוץ ללימוד עברית. העבודה בשיתוף עם בתי הספר "בארי" ו"הלל צור" אפשרה לתלמידים להיות מעורבים באופן פעיל בסביבה ולהשפיע עליה.
תלמידי כיתה ה' בבית הספר אורגד עוסקים כבר מספר חודשים בנושאים של צמצום טביעת רגל אקולוגית וממחזרי נייר. הם יצאו בכיתות כדי להציג את התוכנית, תוך שירה והצגה, ולהסביר את מטרותיה לתלמידי בית הספר.
הסביבה לא רק שנלמדת – היא גם נבנית. בבית הספר שורשים, תלמידי כיתה ד'2 יצרו דגמים מרהיבים של סביבות חיים בתוך קופסאות נעליים, ובחרו בעלי חיים שיתאימו לסביבותיהם. הם הסבירו את ההתאמות המיוחדות של בעלי החיים למבנה גופם, תכונותיהם והתנהגותם.