בנתניה נפגעו בשנה"ל הקודמת 43 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים
התלמידים בנתניה שבו ב-1 בספטמבר אל ספסל הלימודים וכך גם הסכנה של היפגעות בתאונות דרכים בדרך אל בית הספר ובחזרה ממנו עולה
מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת הלימודים הקודמת, תשפ"ב נפגעו 1,332 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 בתאונות דרכים. מבין הנפגעים בשנת הלימודים הקודמת 12 ילדים ובני נוער נהרגו בתאונות דרכים.
מפילוח הנתונים לפי ערים וישובים בשנת הלימודים הקודמת עולה כי בנתניה נפגעו 43 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים, ארבעה נפצעו קשה.
עו"ד יניב יעקה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "רגע לפני שמתחילה עוד שנת הלימודים מוטלת על הרשויות המקומיות משימה מצילת חיים – לשפר את תשתיות הבטיחות בסביבת בתי הספר וכלל מוסדות החינוך. חשוב ביותר לצבוע את מעברי החציה ליד בית הספר ולהתקין פסי האטה כדי לצמצם את הסכנה של ילדים להיפגע בתאונות דרכים. הרשויות חייבות לוודא שהדרך אל בית הספר בטוחה עבור הילדים וסביבת בית הספר מהווה עבורם אזור סטרילי כך שגם אם ילד יתפרץ לכביש מהירות נסיעת כלי הרכב תהיה כזאת שתאפשר לנהג לעצור בזמן ולמנוע את הפגיעה בילד. צביעת מעברי החציה, התקנת פסי האטה, יצירת מפרץ הורדה בטוח וסילוק מפגעי בטיחות מהדרך הן פעולות פשוטות וזולות שיכולות למנוע את הנפגע הבא ולהציל חיים".
טיפים להגעה בטוחה אל בית הספר ובחזרה
• ילד עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד: לילדים אין את היכולת לקלוט את המתרחש בכביש ולאמוד נכון את המרחק מכלי הרכב שנעים בכביש. לילדים קשה לקשר את רעש המכונית עם הימצאותה בקרבתם.
• ילד שהולך לבד לבית הספר: חשוב לתרגל אתו הליכה במסלול הבטוח ביותר, ולנסות לצמצם חציית כבישים ככל האפשר.
• ללמד חציה נכונה: להדריך את הילד לחצות רק כשהאור ברמזור ירוק וכן לא לחצות בין כלי רכב חונים, שכן שדה הראייה במקרה זה קטן גם לילד וגם לנהג, שמתקשה להבחין בילד.
• כללי רכיבה בטוחה: במידה והתלמיד מגיע לבית הספר באופניים יש לוודא כי הוא רוכב אך ורק עם קסדה מתאימה למידתו ורכוסה היטב בכדי להגן עליו מפני פגיעות ראש במקרה של נפילה או תאונת דרכים.
• בטיחות ברכב הפרטי: גם כאשר לוקחים את הילד ברכב הפרטי לבית הספר יש לוודא כי הוא יורד מהרכב רק מהצד של המדרכה וכמובן שהוא חגור בחגורת בטיחות ובמושב מתאים במשך כל הנסיעה, אפילו אם זוהי נסיעה קצרה ביותר.