מדד הגאווה של האגודה למען הלהט"ב: לאיזה מקום הגיעה נתניה? ארכיון | צילום: נתניה נט

מדד הגאווה מצביע על כך שעיריית גבעתיים קידמה הכי הרבה את צרכי הקהילה הגאה בשנה החולפת. מה הציון שקיבלה נתניה, והיכן היא ממוקמת ביחס למדד בשנה שעברה?

מדד הגאווה של האגודה למען הלהט"ב, פורסם, זו השנה החמישית, לקראת חודש הגאווה ובדק את היחסן של הרשויות המקומיות לקהילת הלהט"ב וכיצד תמכו וקידמו את צרכי הקהילה בשנה החולפת, במטרה להעלות בסדר העדיפויות את העיסוק בקהילה הגאה במישור המקומי ולסייע לרשות המקומית לגבש תכנית עבודה מסודרת ומיטיבה.

על פי המדד, הרשויות נמדדו על סמך חמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתית ומבנה ארגוני, נראות במרחב הציבורי ותרבות. 

לפי המדד, עיריית גבעתיים נמצאת במקום הראשון, רמת גן דורגה במקום השני, ראשון לציון במקום השלישי וכפר סבא במקום הרביעי. תל אביב מדורגת במקום החמישי, את המקום השישי חולקת עיריית קריית אונו יחד עם המועצה האזורית דרום השרון. עיריית ירושלים נותרה גם השנה בתחתית הדירוג.

ומה עם נתניה? העיר מדורגת במקום ה-13 בלבד, כפי שדורגה בשנה שעברה. לעומת המקום ה-8 בו דורגה במדד הגוואה של שנת 2021. 

נתניה מציגה מצוינות בתחום הרווחה. בשנת 2023 נפתחו בנתניה שתי קבוצות חדשות המיועדות לקהילה הטרנסית ולחברות וחברי קהילה בגיל הזהב.
בנוסף, ברשות פועלות קבוצת תהל"ה לליווי ותמיכה בהורים ללהט"ב וכן שלוש קבוצות איגי המעניקות מרחב בטוח לנוער גאה

סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק הלהט"ב טלי מולנר "כמחזיקת תיק הלהט״ב אני גאה שנתניה לוקחת חלק במדד הגאווה הארצי. העיר שלנו התקדמה מאוד בתחום הזה ויש כאן מרחב רחב של שירות ומענים עירוניים עבור קהילת הלהט״ב.
יש לנו בעירייה מחזיקת תיק להט״ב, רכז להט״ב עובדים סוציאליים לקהילה, קבוצות נוער של איגי וקבוצות חברתיות לטרנס ולהורים.
העיריה מציעה מגוון רחב של מענים חברתיים לחברי הקהילה, שלל אירועים ופעילויות חברתיות המתקיימות לאורך כל השנה ובמיוחד בחודש הגאווה אותו אנו מציינים כעת".

הנשיא הרצוג אמר "הקהילה הלהט"בית, על כל גווניה, היא מאבני הפינה של הפסיפס הישראלי. תרומתה לחברה הישראלית ולמדינת ישראל מוכרת, מוערכת, וגם עשתה לה שם וכבוד בכל רחבי העולם. עלינו להמשיך ולפעול לכך שכל אזרח ואזרחית בישראל יחושו שזהותם מוגנת ומכובדת, ועל אחת וכמה – ביטחונם האישי והקהילתי. ידענו לאחרונה מספר אירועים שבהם הקהילה הלהט"בית הייתה יעד לתקיפות – אישיות וציבוריות, והדברים האלה מזעזעים את כולנו וצריכים להניע אותנו לפעולה ערכית ומשמעותית, כי חביב אדם שנברא בצלם. בליבו של הדוח החשוב הזה נמצאת ההתקדמות המבורכת והמוערכת שקיימת בישראל בכלל ובשלטון המקומי בפרט בנוגע ליחס לקהילת הלהט"ב. זו לא הפעם הראשונה שהשלטון המקומי מוכיח שהוא ספינת הדגל שמובילה את ההתקדמות והמצפן שמכוון אותנו כעם וכמדינה אל יעד בטוח ומלא תקווה, ואני מברך על כך מעומק הלב".